A Suzuki Next 100 elnevezésű terv célja, hogy 2020-ra a jelenlegi 2,78 millióról 3,4 millióra emelje személygépjármű-eladásait a cég, amelynek keretében 20 új autót mutatnak be világszerte. Ezek közül az első a Baleno, amelyet Indiában gyártanak majd a Marutinál, és jövő tavasszal érkeznek meg az első példányai Európába.

Az új, folyékony áramlat névre keresztelt formavilágot látjuk a Baleno nevet felelevenítő új kisautón, amellyel a piac összes lehetséges kihívására próbálnak válaszolni. Az új padlólemez jelentős tömegmegtakarítást eredményez, kis lökettérfogatú turbómotor is választható, van fejlett motorleállító és kategóriájában – a japánok a 3,7-4,1 méter hossz közötti ötajtósokat tekintik ellenfélnek – tágasnak számít a helykínálat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


A Baleno pontosan 3995 mm hosszú, 1745 mm széles, 1460-1470 mm magas, tengelytávolsága 2520 mm, és a kisautók között legnagyobb, alaphelyzetben 355 literes csomagtartóval rendelkezik újdonságuk – feltéve, hogy megelégszik az ember mankókerékkel. Teljes értékű pótkerékkel és polccal már 320 literre szűkül a raktér mérete, a bővítés utáni értéket nem még nem árulták el, ahogy a saját tömegről és a terhelhetőségről sincsenek még számok.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Két erőforrás közül lehet majd választani, az 1,2 literes Dualjet (szívócső- és közvetlen befecskendezés) szívómotor 90 lóerős, 5 fokozatú kézi kapcsolású váltóval vagy fokozatmentes automatával lehet majd párosítani, és felár ellenében az SVHS nevű fejlett motorleállító is elérhető lesz hozzá indítógenerátorral és lítium-ion akkumulátorral. A Suzuki új fejlesztésű Boosterjet motorcsaládja 1,0 és 1,4 literes lökettérfogattal kezd – utóbbi a Vitara S modellbe kerül beépítésre 140 LE/220 Nm teljesítménnyel. Az előszéria még a nyáron elkészült Esztergomban. Új hűtőrács és piros díszítések különböztetik meg a szabadidő-autó csúcsváltozatát a többitől.

A Baleno kisautóban az 1,0 literes, háromhengeres változatot használják már kezdettől fogva. Ennek teljesítménye 111 LE 5500/perc fordulaton, a maximális nyomaték 170 Nm 2000-3500/perc között; 5 fokozatú kézi kapcsolású vagy 6 fokozatú automatikus váltóval adják.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


A műszeregység közepén elhelyezett színes LCD kijelzőn a megszokott információk mellett például hossz- és keresztirányú gyorsulást is meg lehet jeleníteni, de a motorteljesítmény és gázpedálállás-információ is megjeleníthető. A 7 colos érintőképernyős fejegység az Apple CarPlay funkcióit is tudja. A biztonsági felszerelések között felszereltségtől függően távolságtartó tempomat és radaros féktámogatás is található, az alapáron adott passzív biztonsági felszerelések köre hat légzsákot, menetstabilizálót és blokkolásgátlót tartalmaz majd.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!