Továbbra is kitart az elhatározása mellett a Subaru, hogy a BRZ típusból (Toyota GT86) nem kínál gyárilag turbós változatot. Ennek megfelelően a bemutatott tS modellnél se nyúltak a 2,0 literes boxermotorhoz, helyette a konstrukcióba nyúltak bele elég komolyan. Például a rugókat és a lengéscsillapítókat Sachs darabokra cserélik, a fékrendszert a Brembo szállítja, a motortérbe kerül egy toronymerevítő, de az első segédkeretet és a hátsó futóműnél a karosszériát is megerősítették. Ezen kívül még a 18 colos felnikre szerelt Michelin Pilot Sport 4-es abroncsok gondoskodnak a jobb vezethetőségről, no és ott van a hatalmas méretű, kézzel állítható karbon légterelő a csomagtérfedélen.

A Subaru STI Type RA esetén a Record Attempt-re, azaz rekordkísérletre utal a betűkombináció, azonban a japánok előre ittak a medve bőrére. Még május elején próbáltak körrekordot futni a Nürburgringen, de az időjárás meghiúsította a rekorddöntést, ennek ellenére bemutatták az ez alkalomra készített autót.

A 2,5 literes turbós boxer teljesítményét 5 lóerővel emelték meg 310-re, ezen kívül a tetőlemezt cserélik karbonra, 19 colos kovácsolt BBS felniket kap az autó és törlik a pótkereket is. Itt Bilstein alkatrészekkel fokozzák a felfüggesztés tudását, a Brembo fékrendszer elöl hat dugattyús nyergekkel dolgozik, és a mérnökök a menetstabilizálót is áthangolták a Type RA kedvéért. Mindkét felfokozott Subaruból 500 darabot készítenek, kék, fekete vagy fehér szín közül lehet választani.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!