104 évvel ezelőtt alapították a Lincoln Motor Company-t, ami idén ünnepli annak a centenáriumát, hogy a Ford Motor Company kötelékébe tartozik, aktuálisan annak egyetlen prémiummárkájáról van szó. Fő piaca az Egyesült Államok, ahol már csak szabadidő-autókat kínál, a második legnagyobb piaca Kína, ahol még hisznek a személyautókban, lásd az aktuális formavilágot új szintre emelő Zephyr szedánt.

Azonban máris a jövőre gondolnak a márka irányítói, ezért nem az aktuális megjelenéssel akarnak belépni az akkumulátoros-elektromos korba, hanem teljesen új, letisztult vonalvezetést kapnak majd a Lincoln villanyautók. A koronavírus-járvány miatt lefújt Pekingi Autószalon helyett virtuálisan mutatták be a Star, azaz csillag tanulmányt – ez mutatja az utat a márka számára… -, amelynél kihasználva a technika kisebb helyigényét, a kocsi orrában fiókként előbukkanó csomagteret is megvalósítottak. A jövő a villanymotoros hajtás mellett az önvezetésről is szól majd, ezért forgatható első ülések, szükség szerint visszavonuló kormánykerék is van a fedélzeten, az egymással szembe nyíló ajtókon át pedig olyan utastérbe juthatunk, amely különféle hangulatokkal igyekszik pihentetni az utast.

A Lincoln egyébként hamarosan komolyan nekikezd az akkumulátoros-elektromos átállásnak, az évtized közepére 3 új villanyautót dob piacra, amelyek a jelenlegi értékesítési volumenének a felét adják, és 2026-ban megérkezik majd a márka negyedik villanyautója is.