Több Porsche-tulajdonos is arra panaszkodott, hogy lassan reagál gázadásra autójuk, a brit Driver and Vehicle Standards Agency (DVSA) ezt követően lefolytatott vizsgálata azt állapította meg, hogy igazuk van autóvezetőknek, esetenként akár 2,5 másodperces késéssel reagál csak a motor a pedál lenyomására. A Porsche mindenképpen meg akarta akadályozni, hogy a brit által készített vizsgálat eredményeit nyilvánosságra hozzák, azzal fenyegetve meg a hivatalt, hogy a jövőbeli közös munkára nézve hátrányos következményei lesznek.

A tulajdonosok olyan esetekről számoltak be, hogy kimentek előzni, nyomták a gázt, semmi nem történt, majd amikor már nagyon közel került a szemből érkező autó, hirtelen életre kelt a kocsijuk és az utolsó pillanatban be tudták fejezni az előzést. Mindennek az oka, hogy a Porsche csak így tudja betartani azt az Uniós előírást, miszerint 48 km/órás (30 mérföld/óra) sebességnél 76 decibel lehet a maximális zajkibocsájtása az autónak.

Most azért derült fény minderre, mert John Cieslik, aki 2011-ben vásárolt egy Porsche Caymant, a brit információszabadság törvényre való hivatkozással pert indított a DVSA vizsgálati eredményének nyilvánosságra hozására. A hivatal azzal védte meg az álláspontját – sikertelenül -, hogy közölte: a Porsche azzal fenyegette meg a DVSA-t, hogy a jövőben nem működik együtt a különféle vizsgálatok és nyomozások lefolytatásában. Mindez a bíróság október 14-i ülésének leiratából derült ki, a Porsche autógyár és a DVSA hivatal se kívánja kommentálni az ügyet arra való hivatkozással, hogy folyamatban lévő jogi eljárásról van szó. Ha pedig végre befejeződik a per, meg lehet majd indítani az autógyárral szembeni kártérítési eljárást…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!