Jelenleg több autógyártóval közösen azon dolgozik a Michelin, hogy egységes kommunikációs protokollt állítsanak fel a gumiabroncsba sütött RFID-jeladóval való kommunikációra, ha ez megvan, akkor az abroncs által küldött jelek fontos információkat szolgáltathatnak a fedélzeti rendszereknek. Az RFID-jeladó olcsó, az eddigi tesztek alapján strapabíró, és például azzal az információval tud szolgálni a menetstabilizálónak, hogy téli-, nyári- vagy négyévszakos mintázatú abroncs van-e az adott keréken, és annak milyen tapadási tulajdonságai vannak. Az RFID-jeladó az abroncsméretet is tudja, ennek ismeretében a fordulatszám alapján egész pontosan tudja jelezni az esetleges nyomásvesztést.

A háttéripar számára annyiból hasznos a megoldás, hogy például a raktárakban nem kell manuálisan leltározni, hanem azt automatikusan elvégzi egy vevőegység, ami akár magától képes utánrendelni a jól fogyó méreteket. Az újrahasznosításnál könnyebbséget jelent, ha egyszerre azonos tulajdonságú abroncsokat dolgoznak fel, a váltogatás automatikusan történhet.