Nemrég újabb stratégiai együttműködési megállapodást kötött a General Motors és a francia PSA Csoport, miután a 2013-as, részvénycserével is járó próbálkozásuk kudarcba fulladt. Egyelőre három modell közös gyártásról van szó, de emellett folyamatosan vizsgálják a közös munka további lehetőségeit, legyen szó újabb közös modellekről, vagy akár arról, hogy a PSA Csoport átveszi a GM európai részlegét. A gyártók is csak ennyit, mármint a folyamatos tárgyalások tényét erősítik meg.

Gazdasági szempontból mindkét gyártó csak nyerne az egyesülésen, a darabszámok növelésével a fajlagos költségek csökkennének, legyen szó gyártásról vagy fejlesztésről. De vannak olyan jelek is, amelyek ellentmondanak az üzlet létrejövésének. Kezdjük például azzal, hogy a GM anno megvétózta a Saab márka eladását egy kínai befektetőnek, nehogy távol-keleti kézbe kerüljenek a fejlesztései, márpedig a GM-PSA együttműködés aláírását követően a francia cégben komoly tulajdonrészt szerzett a kínai Dongfeng, ami a pénzt adná az üzletre. A létrejövő cég a jelenleginél is jobban függne az európai piac teljesítményétől, a PSA Csoport meglévő gyáraihoz képest magasabb költségszinten működő üzemekhez jutna Németországban, így nem csoda, hogy az ottani szakszervezetek már előre tiltakoznak az ellen, hogy őket nem vonták be a megbeszélésekbe.

A General Motors 1999 óta mintegy 20 milliárd dollárt vesztett európai részlegén, amelynek forgalmi értékét elemzők 2,6 milliárd dollárra becsülik.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!