Az Egyesült Államokban az NHTSA hatóság felügyeli az autógyártókat, ők rendelik el a visszahívásokat is – a Hyundai-Kia konszernek például 2020 novemberében 1,6 millió Theta II-es motorral szerelt autót kellett visszahívniuk tűzveszély miatt. A dél-koreai cég összesen 210 millió dolláros büntetést kapott, mert félretájékoztatták a hatóságot és nem indították el időben a visszahívást, ebből az összegből 81 millió dollárt fizetett be az autógyártó közvetlenül bírságként az NHTSA számlájára.
Ennek az összegnek a 30%-ára jogosult az a tippadó, akinek információja érdemben befolyásolja a hatósági eljárást, azaz jelen esetben Kim Gwang-ho, a Hyundai korábbi mérnöke 24 millió dollárt, azaz majdnem 7,5 milliárd Ft-ot kapott. Még 2015-ben fogadták el a U.S. Motor Vehicle Safety Whistleblower Act nevű törvényt, a mostani az első, ahol megtörtént a díjfizetés, mindezt pedig azért, mert ezzel honorálják annak a munkáját, aki érdemi információval járult hozzá a közbiztonság javításához.