Az Egyesült Államokban 2,4 literes, 185 lóerős négyhengeres a Hyundai Sonata alapmotorja, ezen kívül még egy 245 lóerős, 2,0 literes turbós választható – a váltó minden esetben hatfokozatú automatikus. Hamarosan csatlakozik ezekhez az ECO változat, amelynél egy 1,6 literes, 177 lóerős benzines turbómotor hajt, de a legnagyobb újdonság, hogy itt debütál a dél-koreaiak saját fejlesztésű, 7 fokozatú dupla kuplungos váltója.

A teljesen új fejlesztésű motor és váltó a 2,4 literes szívómotorhoz képest tíz százalékos fogyasztáscsökkentést eredményez, az átlagot legjobban az csökkenti, hogy a ciklus városi részén takarékosabb az új hajtás. Az alapváltozathoz képest kicsivel több, mint kétezer dolláros felár egyébként annyi, mintha eggyel nagyobb felszereltségre fizetne be az ember. Annyi kompromisszumot kell azonban kötni, hogy az ECO-hoz csak egy extracsomag (Technology Package 4100 dollárért, többek között navigációt, vezetési segédeket tartalmaz) kérhető, egyébként nem lehet egyéni ízléshez igazítani. Várhatóan a 7 fokozatú dupla kuplungos váltó rövid úton lecseréli a manapság alkalmazott, hatfokozatú automatikus egységet a Hyundai (és Kia) európai típusaiban, hiszen annak alkalmazásával könnyebben megvalósítható a motorleállító, ami mifelénk igen fontos tényező a szabványos fogyasztás mérésekor.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!