Az LMV-t egy 190 lóerős, közös nyomócsöves dízelmotor hajtja, amely hidrodinamikus nyomatékváltóval ellátott hatsebességes automata sebességváltóval van felszerelve. A motor a hátsó tengely
differenciálművével egybeépített kétsebességes osztóművén át juttatja
el a nyomatékot a kerekekhez. A jármű első és hátsó tengelyén is
levegőrásegítéses hidraulikus tárcsafékek találhatóak. A független
első és hátsó felfüggesztés, a terhelés tengelyek közti azonos elosztása
és az optimalizált nyomatékelosztás biztosítja az LMV számára a
kategóriájában eddig ismeretlen mozgékonyságot.

Az LMV kialakítása új, innovatív koncepció alapján történt, amelynek
célja a személyzet biztonságának maximalizálása volt gyalogsági-,
harckocsi- vagy egyéb aknák robbanása esetén. A személyzet aknákkal
szembeni védettségét egy energiaelnyelő szerkezet és páncélozott
lemezekkel ellátott belső ülések használatával oldotta meg az Iveco.

Az LMV az Iveco saját szabadalmainak köszönhetően moduláris rendszerben épül fel. Annak függvényében, hogy milyen hadszíntérre, vagy milyen előzetesen észlelt hadműveleti veszélyre kell számítaniuk a
katonáknak, a jármű felszerelhető aknagránát elleni védőpajzzsal,
valamint olyan alvázvédelemmel is, mely a telepített aknákkal szemben
nyújt biztonságot. A rendszer segítségével az LMV minden bevetési
követelménynek meg tud felelni.

Az LMV kiemelkedően mozgékony jármű, mely rendkívül szélsőséges
klimatikus (-32°C és +49°C között), terep- és földrajzi körülmények
között is működőképes. Az LMV alapverziójának legnagyobb megengedett össztömege 7000 kg, hasznos terhelése pedig 2300 kg. Rugalmas szerkezeti felépítésének köszönhetően a jármű négyajtós hosszú fülkés és kétajtós rövid fülkés változatban is szállítható, így többek között például
parancsnoki járműnek és harctéri mentőautónak egyaránt kitűnően
alkalmas.

Az LMV CAN-szisztémájú elektromos rendszerrel van felszerelve, amely
valós idejű kommunikációt biztosít a motor, az erőátvitel, az ABS és az
egyéb elektronikus vezérlések között. Ennek köszönhetően a valós idejű
adatok bármikor felhasználhatóak a meghibásodások okainak feltárásához
valamint a karbantartáshoz. Az LMV rendkívül megbízható, a gazdaságos
üzemeltetési eljárások pedig csökkentik a jármű használatához
szükséges logisztikai támogatást és a relatív működési költségeket.

Az Iveco vadonatúj katonai járműve, a könnyű többfunkciós, állandó összkerék-hajtású LMV (Light Multirole Vehicle) aktívan szerepel a
nemzetközi porondon. Jelenleg a spanyol védelmi minisztérium illetékesei
döntöttek a páncélozott, aknák elleni védelmet biztosító változat
beszerzése mellett. Mostantól ez a jármű segíti ambiciózus hosszú távú
programjukat, melynek során javítani kívánják haderejük taktikai és
logisztikai biztonságát.

Az olasz fegyveres erőkön és a polgári védelem alakulatain kívül az
Iveco számos LMV-t szállított Nagy-Britannia, Belgium és Horvátország
fegyveres erőinek is. Emellett új, igen jelentős járműszállítási
egyezmények vannak érvényben Norvégiával valamint a Cseh
Köztársasággal.

Az Iveco járműve a piacon elérhető egyetlen olyan könnyű páncélozott
jármű, amely megfelelt az ”LMV-t hivatalosan az idei év elején
szolgálatba állító” angol védelmi minisztérium szigorú
megmérettetésén. A többször ismételt szimulált bevetések során
folyamatosan figyelték a jármű megbízhatóságát, mozgékonyságát és
teljesítményét, majd az eredményeket összevetették egy általában
lánctalpas járművekhez használt, emelt szintű követelményrendszerrel.

Az olasz hadsereg által “Lince”, az angol által pedig “Panther” (párduc)
névre keresztelt taktikai jármű valamennyi részletét a bolzanoi Iveco
Defense Vehicles tervezi és gyártja. A kifinomult műszaki tartalom és a
kimagasló mozgékonyság mellett, az Iveco LMV legfontosabb ismérvei közé tartozik az aknák elleni védelem, mely már több békefenntartó misszióban bizonyított.