A csehszlovák autókutató intézet (Ústav pro výzkum motorových vozidel, rövidítve ÚVMV) 1972-ben végezte el az első töréstesztet egy Škoda 100-assal, azért vezették be ezt a vizsgálati módszert, mert az autót Nyugat-Európába akarták exportálni, és már érvényben volt az EEC Regulation No 12-es jogszabálya, ami megkövetelte a kormány elmozdulásának vizsgálatát frontális ütközés esetén. Csehszlovákia nyolcadikként csatlakozott az EEC-rendszerhez – ma Csehország viszi tovább az E8-as jelzést. 1972 júniusában a prágai Ruzyně repülőtéren került sor az első töréstesztre, ahol egy hatalmas betontömböt állítottak fel az egyik kiszolgáló út végén.

A törésteszt-vizsgálathoz szükséges műszaki eszközöket az ÚVMV alkalmazottai készítették el, az autót egy gőzrakéta gyorsította fel, amely egy, a betonakadály előtt 5 méterrel végződő sínpályán mozgott. Az első változat – HRB-01 – teljesítménye erősen hullámzott a hőmérséklet függvényében, ezért hőszigeteléssel látták el, és így megszületett a megbízhatóbb HRB-02-es, amely nevet is kapott: FODRŠAMARUPUSOPR. Ez a készítők nevéből származó betűszó, amivel FOgl, DRmota, ŠAtochin, MAjetič, RUblič, PUčálka, Souček és PRažák mérnökök örökítették meg magukat. Ma csak a gőzrakéta utánzata létezik, az eredetit a tesztközpont költözése során ellopták.

Az első Škoda S100-as 48,3 km/óra (+/- 5 km/óra) sebességgel ütközött a betontömbnek, műszerek híján számításokkal és gyakorlati próbákkal határozták ezt meg – a sínpályán ellenkező irányba gyorsították fel többször az autót, és a bent ülő sofőr leolvasta a sebességet, illetve a fékek működtetése volt még a feladata. Az első törésteszten a francia UTAC (ma UTAC Ceram) autóipari kutatóintézet képviselői is jelen voltak, hogy meggyőződjenek a megfelelő módszertanról.

1975-ben költözött a tesztközpont a prágai Letňany kerületben lévő Avia létesítménybe, miután más szocialista autógyártó is exportálni akart Nyugat-Európába, és egyszerűbb volt a meglévő cseh infrastruktúra használata. Itt már nem gőzrakéta, hanem egy toronyban zuhanó nehezék gyorsította a törésteszt-autót, és az idő közben az EEC Regulation No 12-t kiegészítő EEC Regulation No 32 – hátsó törésteszt-vizsgálat – elvégzésére is alkalmas volt a komplexum. A gőzrakétát és a Ruzyně pályát egészen 1995-ig használták. Ekkor került a TÜV Süd tulajdonába az ÚVMV, és teljesen új törésteszt-központot építettek a Škoda Úhelnice-ben található fejlesztőközpontjában.