Még egy kicsit türelemmel kell lenniük azoknak, akik a Volvo új építőkészletét először használó XC90-es szabadidő-autóra várnak, hiszen csak a nyár végén ismerhetjük majd meg az újdonságot. De addig is itt van egy újabb ok arra, miért érdemes várni az új svéd SUV-re, a legspórolósabb változat a 400 lóerős rendszerteljesítményű hibrid lesz.

A Volvo számrendszerében a T8-as jelzést kapja az új hajtás, amelynél a kocsi orrában dolgozó, kompresszoros-turbós 2,0 literes négyhengeres benzines (320 LE) munkáját a hátsó tengelyre épített, 80 LE teljesítményű elektromotor segíti. Az eredmény 400 lóerős és 640 Nm-es rendszerteljesítmény. Ráadásul nem egyszerű, hanem kábeles hibridről van szó, a hiányzó kardántengely helyére épített lítium-ion akkumulátorban nagyjából 40 km megtételére elegendő energiát lehet tárolni – ez egyébként visszalépés, hiszen a jelenleg megvásárolható V60 Plug-In Hybrid 60 km-t tud helyi károsanyag-kibocsájtás nélkül megtenni.

A Volvo XC90-es motorkínálata egyébként a D4 (190 LE/400 Nm, kb. 5 l/100 km), D5 (225 LE/470 Nm, kb. 6 l/100 km) dízelekből és a T5 (254 LE/350 Nm) és T6 (320 LE/400 Nm) motorokból áll majd, ezt koronázza meg a T8 Twin Engine elnevezésű kábeles hibrid. A 400 LE/640 Nm teljesítményhez 2,5 l/100 km-es szabványos fogyasztás tartozik.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!