Épp két Phantom között vagyunk, a Rolls-Royce pedig a Sweptail nevű, egyébként 103EX névre hallgató tanulmánnyal próbálja fenntartani a szupergazdagok érdeklődését, egyben arra hívja fel a figyelmüket, hogy nem csak a Bespoke program keretében lehet egyedi finist kérni, ha megfizetik, akkor a karosszériát is az ügyfél igényeinek megfelelően alakítják ki. Jelen esetben egy márkarajongó kereste meg a gyárat azzal, hogy az elképzelésének megfelelően építsenek egy kétszemélyes kupét. Giles Taylor a márka vezető formatervezője álmodta meg az új vonalakat, a megrendelővel szorosan együttműködve. Utóbbi személyét nem árulták el, csak annyit mondtak, hogy különlegességek gyűjtője, yachtjai és repülőgépei is vannak.

Még 2013-ban indult a folyamat, amelynek eredményét a Villa D’Este rendezvényen mutatták be. A múlt század húszas-harmincas éveinek karosszériái adták az ihletet, a Jonckheere által épített 1925-ös Phantom I Round Door drámai megjelenését akarták megidézni, a Park Ward által épített 1934-es Phantom II Streamline Saloon-tól származnak az arányok és a tetővonal, a befejezést az 1934-es Gurney Nutting Phantom II Two Door Light Saloon és a szintén 1934-es Park Ward 20/25 Limousine Coupé ihlették.

Elöl egy kerettel emelik ki a hagyományos hűtőrácsot, ami önmagában is különleges, hiszen egy tömör alumíniumtömbből marták azt ki, majd kézzel polírozták tükörfényesre – a mérete nagyobb, mint a sorozatgyártású autókon alkalmazott daraboké. Az autó egyedi rendszáma – 08 – is hasonló eljárással készült, azaz tömör alumíniumból marták ki a számokat, majd kézzel polírozták azokat. A karosszéria szerkezetét is át kellett alakítani, mert az ügyfél kérésének megfelelően az első- és a hátsó szélvédő vége között apró megszakításoktól eltekintve folyamatos az üvegfelület, nincsenek felső-keresztmerevítők.

Egyszerű és minimalista stílust követtek a belső térnél, ami persze a legnemesebb és -drágább anyagok használatát nem zárja ki. A hátsó ülések helyén egy nagy méretű polc található megvilágított üveg peremmel. A műszerfalat is leegyszerűsítették, az óra számlapját is a Macassar Ebony fából készítették el, hogy az belesimuljon a környezetébe; olyan vékony a fa, hogy az hátulról megvilágítva lehet láthatóvá tenni. A mutatók és az osztások titániumból készültek. Egyedi megoldás még az ajtó feltárulását követően az első sárvédőből előbújó számítógéptáska – mindkét oldalon van ilyen, mert van, hogy sofőrrel utazik majd a tulajdonos. A középkonzol pezsgőt és két kristálypoharat rejt, amelyek gombnyomásra bukkannak elő.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!