Oroszországban nem feltétlenül a piaci igényeknek megfelelően zajlik a villanyautó-átállás, hiszen az állami tulajdonban lévő Almaz-Antey nevű hadiipari cégcsoport se a környezetünk megmentése miatt kezdett az E-Neva villanyautó fejlesztésébe, hanem mindezt felsőbb utasításra tette. A végéhez közeledik a 4,5 méter hosszú, 2 hajtómotoros (435 LE rendszerteljesítmény) szabadidő-autó fejlesztése, amely a 90 kWh kapacitású akkumulátorával 463 km-es hatótávolságot ígér. Az Almaz-Antej és a Szentpétervári Műszaki Egyetem által közösen kerekekre állított prototípust nemrég Vlagyimir Putyin is kipróbálta. Az E-Neva műszaki alapját dedikált haszonjárműhöz is fel akarják használni, miután a szabadidő-autó sorozatgyártását felfuttatták. Utóbbival kapcsolatban azt mondják, már 2024-ben megindul, épp csak azt nem közlik, hogy hol – mondjuk most van néhány, az orosz államra „ölébe hullott”, ki nem használt autógyár…