Azt már bebizonyította a Mercedes-Benz, hogy a különösen hatékony EQXX prototípusa képes több mint 1000 km megtételére valós körülmények között, akkor 1008 km megtétele után, még 14 km-nyi energiával ért véget a kiruccanás. Most célja is volt az autónak, a Goodwood FoS-on lesz a dinamikus közönségpremierje, ahová saját keréken, köztes töltés nélkül jutott el.

Június 21-én, 8 óra 15 perckor indult útra az EQXX a Stuttgart Untertürkheimban található fejlesztőközpontból, és 14 és fél órával később – június 22-én, helyi idő szerint 18:02 perckor – ért célba Silverstone-ban. Ezúttal a jórészt 30°C körüli hőmérséklet és az esetenként zsúfolt utak jelentettek kihívást, 8 órán keresztül használták a légkondicionálót a sofőrök.

Az utolsó előtti megálló Brackleyben volt, a Mercedes-AMG F-1 istálló főhadiszállásán, ahol az autó fejlesztésében is fontos szerepet játszó HPP fejlesztőközpont egyik vezetője, Adam Allsopp ült a volán mögé, és a 13 km-re lévő Silverstone pályára hajtott. Ott a Mercedes-EQ Formula E istálló holland pilótája, Nick de Vries ült a vezetőülésbe, neki az volt a feladata, hogy kiautózza az utolsó kilométert is a megmaradt töltésből. Nem kímélte az autót, többször is elérte az az elektronikusan korlátozott 140 km/órás végsebességét, és így is 14 kört tett meg – és mindenki megkönnyebbülésére a boxutcában kigurulva érte el az 1202 km-es távot.

A Mercedes-Benz EQXX második közúti túráján 83 km/órás átlagsebességgel 8,3 kWh/100 km-es fogyasztást ért el. Rövid töltés után saját keréken gördült vissza Brackley-be az autó, ahol a mérnökök több más versenyautóval együtt felkészítik a Goodwood FoS-on való jelenésre, és közben már azt kérdezik egymástól a gyári szakemberek, hogy vajon hova vezet majd az autó következő túrája?