A Tokio Auto Salon kiállításon mutatták be a GR Super Sports nevű tanulmányt, amely nem más, mint a WEC bajnokságban induló Toyota TS050 Hybrid versenyautó olyan ruhával és technikával, ami a közúti közlekedés szabályainak is megfelel.

A GAZOO Racing almárka standján állították ki a hófehér szuperautót, amely megtartotta a 2,4 literes V6-os biturbó erőforrást, emellett még a Toyota Hybrid System-Racing (két darab villanymotor) is hajtja a hátsó kerekeket, a rendszerteljesítmény 1000 lóerő. Nem aggódik a gyár a jótállás miatt, hiszen a hosszú távú versenyeken már bizonyított ez a konfiguráció, közúton pedig kisebb terhelés éri majd a technikát.

“Ahelyett, hogy egy sorozatgyártású autókból építenénk versenyautókat, inkább azt dolgozzuk ki, hogy alkalmazhatjuk a motorsportban szerzett tudásunkat a sorozatgyártású autók kifejlesztésében. Ez az az érték, amit a versenyzés tesz hozzá a Toyota GAZOO Racing azon törekvéséhez, hogy egyre jobb autókat alkothasson. Ez a kiinduló pontja a Toyota teljesen új szemléletének, vagyis hogy aktív versenyautókból fejlesszünk sportkocsikat. Kell még ugyan egy kis idő ahhoz, hogy tényleg beülhessünk e járművek volánja mögé, de remélem, hogy a GR Super Sport tanulmány már ízelítőt ad abból, milyennek képzeljük el új generációs sportautóinkat.” – mutatja be a Toyota különleges megközelítését Shigeki Tomoyama, a GAZOO Racing Company elnöke.