Meglepő helyről, a brit Advertising Standards Agency, azaz reklámhatóságtól kaptak most igen komoly fegyvert a használtautó-vásárlók, hiszen a hivatal rendelkezése értelmében a használtautó-vásárlókkal közölni kell azt is, milyen célra használták az árucikket. Például ha az „egy tulajdonos” bérautó-cég volt, akkor arról tudnia kell a vásárlónak, ellenkező esetben a vételár 25-100 %-át kell visszafizetnie az eladónak kárpótlásként.

Az egész ügyet az indította el, hogy az Alfa Romeo cég tavaly két olyan autót értékesített „első tulajdonostól” jelzővel, amelyeken szerelőoktatást végeztek, illetve az importőr flottájában voltak. Erről a tényről csak utólag szereztek tudomást a vásárlók, akik ezt követően megalapították a Used Car Scandal nevű csoportjukat, amely aztán az ASA hatóságnál végigvitte az eljárást – mostanáig egyébként mintegy 200, hasonlóan megkárosított vásárló jelentkezett már az oldalon. Az ASA véleménye szerint a váltott sofőrrel való használat nagyobb terhelést és kopást eredményez, mint az egy sofőr általi használat, ezért kell mindezt a vásárló tudomására hozni. A döntés nemcsak az importőrökre vonatkozik, de a flottakezelő cégekre is, vagy azokra a kereskedőkre, akik céges flottákat vásárolnak fel és értékesítenek tovább. Az autók előéletéről már a hirdetésben, és nem csak a személyes megtekintéskor tájékoztatni kell az érdeklődőket. Az FCA az üggyel kapcsolatban annyit közölt, hogy időközben már frissítette a használtautó-értékesítésre vonatkozó irányelveit. Most a brit piac többi szereplőjén van a sor.