Januárban és februárban összesen 25 308 db import használt autó kapott hazai rendszámot. Kövér mennyiség, az egyszer biztos, a tavalyi 21 418 példányhoz viszonyítva 18,2% az előrelépés mértéke. Nem nehéz hát jóslatokba bocsátkozni az éves rekord kapcsán, hiszen ahogy 2017-ben, úgy egy esztendővel korábban is az év első két hónapja volt a leggyengébb, a tavasz beköszöntével tehát vélhetően tovább erősödik majd a behozatali láz.

A kategóriák közül a kompaktoké a vezető hely (27,05% piacrész/+2,45% növekedés), nyomukban a középkategóriával (18,93%/-2,47%), a családi egyterűkkel (18,14%/-0,21%) és a kisautókkal (13,69%/+0,21%). Némiképp leszakadva jönnek a szabadidő-autók (9,26%/+1,01%), majd újabb komoly lépcsőfokkal lemaradva a felső-középkategóriások (4,33%/-0,58%), a kissé szabadon értelmezett besorolású sportautók (3,08%/-0,11%), a városi minik (2,69%/-0,22%) és a buszlimuzinok (2,21%/-0,07%). A sort a luxusautók zárják, a piaci jelenlét itt csupán jelzésértékkel bír (0,63%/–0,01%). Az összesített márkarangsorban a Volkswagen áll az élen (3057 db/12,08% piacrész), megelőzve az Opelt (2724 db/10,76%) és a Fordot (2561 db/10,12%). A dobogósok mögött nagy a tülekedés a Toyota (1632 db/6,45%), a BMW (1596 db/6,31%) az Audi (1537 db/6,07%) és a Mercedes-Benz (1526 db/6,03%) között, majd a Mazda (1202 db/4,75%), a Renault (1017 db/4,02%) és a Honda (857 db/3,39%) zárja a top 10-et.

Adatforrás: BM NYHÁT, Datahouse