A hazai A4 Cabrio repertoár körülbelül 25-30 darabot számlál, a kínálat zöme (60%) dízelüzemű. A legolcsóbb, 2002-es példányok 1,9 milliótól érhetők el, a sort pedig a 2008-ban forgalomba helyezett, 5,5 milliós darabok zárják. Kedveltek a 3,0 literes dízelek, az ok pedig egyértelmű – ezek a modellek kínálják a nagy teljesítmény és a tűrhető fogyasztás legjobb egyvelegét.

Ízlés kérdése, hogy kinek melyik belső színösszeállítás jön be Ízlés kérdése, hogy kinek melyik belső színösszeállítás jön be

Elektromosan nyitható tető és V6-os dízel

Az A4 Cabrio vászonkapucnija alig fél perc alatt, gombnyomásra nyitható-csukható. A kabin akár a normál A4-esé, az átláthatóság alapvetően rendben, csak a navigátor körül találni a kelleténél több és apróbb gombokat. Az ülések kényelmesek, jól tartják a testet, a hátra történő beszállás pedig nem ördöngösség – az első ülések ugyanis elektromosan előrecsúsztathatók. A csomagtér nyitott tető esetén 245, míg zárttal 315 literes, a terhelhetőség 480 kilogramm.

A 3,0 literes, 233 lóerős dízel úgy húz, akár egy mozdony, a 450 Nm-es nyomaték és a kényelmes, hatgangos tiptronic automata remek túrakabriót farag az autóból. A nagy gázolajos nem ismeretlen a chiptuninggal foglalkozók körében, szoftveres beavatkozással könnyedén kipréselhető a V6-osból 280 lóerő és 530 Nm is! Az összkerékhajtás révén nincsenek tapadási, erőátviteli problémák, de azért kanyarokban érezni némi orrtolást és alulkormányozottságot – az A4 Cabrio önsúlya az extra merevítéseknek köszönhetően 180 kilogrammal több, mint a limuziné.

Rövidebb távon akár felnőtteknek is megjárja a második sor Rövidebb távon akár felnőtteknek is megjárja a második sor

A kormányzás közvetlen, a futómű sportosan feszes, ami a magyar úthálózat tükrében sokszor komoly kihívást jelent. A kiszemelt példány világosbézs, faberakásos kabinja az elegáns vonalat erősíti, a sötét-ezüst, vagy a fekete-bordó bor kombinációja sokkal fiatalosabb. Ajánlott az egykor hátul törött példányokat kerülni, ugyanis fennállhat a tetőmechanika sérülése, ami beázáshoz és pontatlan vászontető-mozgatáshoz vezethet.

Sporttáska igen, de bőrönd már nehezen préselhető be Sporttáska igen, de bőrönd már nehezen préselhető be

Vásárlás előtt érdemes különös gonddal átvizsgálni a drága izzítógyertyákat, a váltóolajat (főleg az automatáknál), a turbót, a motortartó bakokat és a quattro-hajtás állapotát. Az esőszenzor néha háklis, a klímát, a navigációt és a CD-tárat is próbáljuk ki. A navi néha lefagyhat, ilyenkor általában az újraindítás megoldja a problémát, a beragadó CD-tár viszont a legtöbb esetben szétszerelést igényel.

A vászonkapucni kb. fél perc alatt tüntethető el, nélküle igazán elegáns az A4 Cabrio A vászonkapucni kb. fél perc alatt tüntethető el, nélküle igazán elegáns az A4 Cabrio

TETSZETT
– elegáns forma
– elektromos tetomozgatás
– dinamika, stabilitás

NEM TETSZETT
– markáns vételár
– karcolódó műanyagok, kijelző

ÖSSZEGZÉS
Az A4-es alkalmanként akár négy felnőttnek is megjárja, persze két fő esetén az igazán kényelmes. Zárt, főleg akusztikus tetővel (extra) meglepően csendes az autó. Élvezetes a 3,0 literes V6-os orgánuma.

Audi A4 Cabrio 3.0 TDI V6 quat. tipt.
Összlökettérfogat: 2967 cm3
Hengerek/szelepek: V6/24 turbódízel
Maximális teljesítmény: 171 kW (233 LE) 3500/perc
Maximális forgatónyomaték: 450 Nm 1400/perc

Hossz./szél./mag.: 4575/1780/1390 mm
Tengelytáv: 2642 mm
Saját tömeg/teherbírás: 1790/480 kg
Csomagtér: 245/315 l
Üzemanyagtank: 63 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,8 s
Maximális sebesség: 242 km/h
Város/országút/vegyes: 12,0/6,4/8,5 l/100 km
Évjárat/futásteljesítmény: 2006/114 347 km
Vételár: 5 190 000 Ft

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!