– A piac forgalmának növekedését két tényező is segítette az elmúlt évben. Főként az időszak első részében, rövid távon az autóipart sújtó chiphiány hatása érvényesült: az újautó-piacon kialakult ellátási problémák a kereslet egy részét a használtautó-piacra terelték – magyarázza Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.
A Datahouse által közzétett adatok szerint a belföldi használtautó-piacon 2022-ben is hat márka autói biztosították a teljes forgalom felét. Az első helyen az Opel áll: ebből a márkából 96 ezer példány cserélt gazdát, ami 11,3 százalékos részesedést jelent. A Volkswagen, amely 2019 óta áll a második helyen, 10,1 százalékos részarányával stabilan tartja ezt a pozícióját. A harmadik helyen található Suzuki az éves forgalomból 8,6 százalékot tudhat magáénak. A Ford a negyedik helyen áll 7,8 százalékkal. A BMW az ötödik 6,5 százalék feletti részesedéssel, a Renaultnak ugyanakkor évről évre egyre csökken a részesedése, jelenleg 5,3 százalékkal még éppen megcsípte a hatodik helyet a Mercedes előtt.
A forgalomban lévő hazai személygépkocsik átlagéletkora immár 15 év felett jár, ami a használtautó-piacon gazdát cserélő járművek összetételében is megmutatkozik: tavaly az adásvételek több mint 75 százalékának tárgya legalább tízéves jármű volt. Az év első felében várhatóan normalizálódik majd az újautópiac, mindez a lecserélt autók révén élénkíteni fogja a használtautó-piacot is.

Nyitókép: MW-archív