Az első magyarországi futamra 117 ezren voltak kíváncsiak, ezzel a rekord nézőszámmal, valamint az esemény kiváló lebonyolításáért a hungaroringi futam elnyerte a csapatok, pilóták és a közönség visszajelzései alapján a legjobb versenyhétvége díját a tavalyi évadzáró gálán.

Egy kis ismétlés a WSR-ről

A Renault Világszéria családi-és versenyhétvége koncepciója 2005 tavaszán debütált a nagyközönség előtt, és már az első pillanatoktól kezdve belopta magát az autósport szerelmeseinek szívébe. A kezdetektől fogva ingyenes rendezvény alapgondolata az autósport emberközelivé tétele, egy távoli és megfoghatatlan rajongás tapinthatóvá tétele, ezért a boxutca és a paddock is szabadon látogatható, ahol az ifjú pilóták szívesen adnak autogramot, vagy fogadnak egy-egy szívélyes vállveregetést, valamint a legkíváncsibbak bepillantást nyerhetnek az autósport boszorkánykonyhájába.

A WSR méltán nevezhető a Formula-1 belépő kategóriájának, hiszen számos tehetséges, ifjú pilótát adott a királykategóriának. Példának okáért, Sebastian Vettel tavaly még a World Series Formula Renault 3.5-ös szériájában versenyzett, majd két héttel később már lehetőséget kapott a Red Bull F1-es B-csapatától, a Toro Rossótól, és ez a bemutatkozás igen sikeresnek bizonyult, hiszen, azóta a csapat leigazolt pilótája – és nem utolsósorban az F1-es mezőny egyik legifjabb üdvöskéje. A WSR ezért sem csupán látványos autóverseny, itt minden megtörténhet.

Kategóriák

• World Series Formula Renault 3.5, a WSR sorozat top kategóriája, amely az Eurocup Formula Renault V6 és a World Series by Nissan egyesítése révén jött létre. A széria népszerűségét és komolyságát mutatja, hogy számos, jelenleg a Formula-1-ben versenyző pilótát „nevelt ki”, ezért az elit kategória előszobájának is tekinthető.

• Eurocup Formula Renault 2.0, amely szintén a World Series és az Eurocup FR 2.0 egyesüléséből jött létre. Ebben a kategóriában számos tehetséges fiatal küzd azért, hogy a sorozat top kategóriájába kerülhessen és reményei szerint még tovább léphessen.

• Eurocup V6 Mégane Trophy, amely a német túraautó-bajnokság (DTM) mintájára alakult. A Formula autókhoz hasonlóan a versenyzőknek szintén magas elvárásoknak kell megfelelniük és egyúttal komoly tapasztalatokat szerezhetnek az együléses autóversenyzésben.

Programok

A látványos és kemény küzdelmeknek helyt adó hungaroringi aszfalton, a futamokon kívül felvonulnak a Renault történelmi versenyautói, illetve a Renault gyűjtők oldtimerei is, valamint bemutatkozik az ING Renault F1-es csapat is a nagyérdemű előtt.

Az idei versenyhétvégén Palik László, az RTL Klub Forma-1-es szakkommentátora, valamint sikeres tereprali-versenyző is a Renault csapatát erősíti:, hogy vezetői képességeivel és Giancarlo Fisichella 2007-es autójával kápráztassa el és szórakoztassa a hungaroringi nézőközönséget.
Testközelből megcsodálhatják a száguldás szerelmesei többek között Jean Ragnotti legendás Maxi 5-ösét, valamint a Le Mans-i 24 órás verseny győztesét, az Alpine Renault A442B-t.
A benzingőz, a gumifüstölés és a dübörgő motorzaj mellett számos már népszerű és új színvonalas és szórakoztató program (légi parádé, koncertek, játék szimulátorok, bemutatók stb.) várja a látogatókat, 0-99 éves korig.