A Görögországban megrendezett rali nagyban hasonlít az elkövetkező Török Ralira és az ezelőtti Ciprus Ralira. A forróság, a töredezett, nehézkes utak és a por marad, ami azonban új lesz, az a gyorsasági szakaszokon elérhető tempó, amely sokkal nagyobb lesz Görögországban. Görögország ad majd otthont az olimpiai játékoknak, de még ezelőtt a hétvégén a figyelem a világbajnoki ralimezőnyre összpontosul.

A Ciprus és az Akropolisz rali közötti talán legnagyobb ralis hír az volt, hogy a Peugeot-tól és Marcus Grönholmtól elvették a Cipruson megszerzett első helyét, mivel a versenybírák szerint a 307 WRC-be épített vízpumpa nem felelt meg az előírásoknak. Így a Peugeot egy csalódással a háta mögött érkezik meg Görögországba. Ennek ellenére az oroszlános csapat bizonyította megbízhatóságát és azt, hogy milyen gyors a 307 WRC a ciprusi utakon, így nagyon készült az elkövetkező futamra. A csapat minden erejével egy jó helyezésre koncentrál, hogy elfelejtse az elmúlt napokban történt kellemetlenségeket.

“Úgy gondoltam, hogy győzhetünk a Ciprus ralin, s nagyon elégedett voltam az autó teljesítményével. Így most nagyon magabiztosan indulok Görögországban. Valójában szerintem még erősebbek is lehetünk mint Cipruson, hacsak el nem szúrok valamit, vagy bele nem futunk valamilyen problémába.” – jósolja a nagyon eltökélt Marcus Grönholm, aki 2002-ben tudott itt utoljára felállni a dobogó ezüstös fokára.

A verseny legnagyobb esélyese az a Markko Martin, aki a Ciprus rali után elvesztette vezető helyét az egyéni ponttáblán. Ez a verseny azonban nagyon fekszik a Focusnak, hiszen az elmúlt négy versenyen az első helyen futott be, így mind a csapat, mind az észt pilóta magabiztos a verseny végkimenetelével kapcsolatban.

Miután Grönholmtól elvették a ciprusi aranyérmet, Sebastien Loeb “örökölte meg” az első helyezést, s átvette a vezetést a világbajnokságban. A citroenes pilóta ismeri az Akropolisz ralit, bár tavaly még az első gyorsasági szakaszon kiesett, 2001-ben ő volt a győztes. Csapattársa, Carlos Sainz viszont háromszor is győzedelmeskedett Görögországban, s a spanyol matador legendás kitartása nagy segítségére lehet ezúttal is.

A Subarunál Petter Solberg az abszolút esélyes, s amellett, hogy kétszer is nyert versenyt idén, tavaly nagyszerűen versenyzett mindaddig, míg autójának motorja túl nem melegedett. Ha az Impreza megbízhatóan megy a hétvégén, nem kétséges, hogy Solberggel számolni kell.

A Skoda ezen a ralin tér vissza a világbajnokságba, mivel csak néhány versenyen vesz részt, így nem gyűjthet konstruktőri pontokat. A csapat új autója a Fabia WRC, amelyet Toni Gardemeister és Armin Schwarz számára állít csatasorba a mlada-boleslavi csapat.

Az Akropolisz rali három napján 22 gyorsasági szakaszt (337,1 km) tesz majd meg a mezőny. Az össztáv 1438,48 km lesz.