A második helyen a meglepetésember, Toni Gardemeister ért célba, aki megérdemelten állhatott fel a dobogó második fokára. Bronzérmes pedig Citroënnel utolsó versenyén rajthoz álló Carlos Sainz lett.

Guy Frequelin bizonyára nem bánta meg, hogy térden állva esedezve kérte a spanyol veteránt arra, hogy még egyszer elinduljon a francia konstruktőr autójával. A Citroën ugyanis 5 pontnyi előnnyel átvette a konstruktőri ponttábla első helyét a Peugeot-tól.

Sebastien Loeb az első francia győztese az Akropolisz ralinak Didier Auriol 1992-es győzelme óta. “Egy kicsit lassabban hajtottam a ‘Dikastro’ köves kerékvágásaiban és az utolsó két szakaszon, amelyek helyenként durván darabosak voltak. Óvatosan hajtottam..Zsinórban az ötödik győzelem? Még mindig nem fogtam fel” – nyilatkozta a címvédő világbajnok.

Az Akropolisz rali utolsó napján nem történt különösebb meglepetés, annak ellenére, hogy a görög verseny utolsó négy gyorsasági szakasza hírhedten nehéz volt. Az utolsó 100 km-en már nem változott meg az élboly sorrendje.

A Peugeot és Marcus Grönholm biztosan nem örült annyira Carlos Sainz visszatértének, hiszen a finn oroszlános bármilyen erősen is nyomta a gázpedált, ekkorra már elég messze volt Sainz autója mögött ahhoz, hogy utolérje. Így kénytelen volt beérni a negyedik hellyel, épphogy lemaradva a dobogós helyről. Markko Märtinnak bár semmi problémája nem akadt a rali során, mégis még mindig nem találta meg a megfelelő hangot 307 WRC-jével. Így az utolsó pontszerző, nyolcadik helyen zárta a megerőltető futamot. Pedig ez volt az idei legjobban sikerült versenye az oroszlános márkának. Marcus Grönholm mindaddig küzdött Sebastien Loebbel, míg a második nap során egy 2 eurót érő alkatrész miatti technikai zűr vissza nem vetette a mezőnyben.

“Ma semmit sem tehettünk, az egyetlen ami történhetett volna az az, hogy hibázunk és lemegyünk az útról. Így úgy gondoltam, hogy megpróbálom épségben célba hozni az autót és biztos pontokat szerzek. Az utak nagyon durvák és extrém módon porosak voltak. Csalódott vagyok, mivel az első nap nagy részében vezettem és így harcban álltuk a végső győzelemért. Pozitívum, hogy az autó teljesítménye egyre jobb és ezután már csak a jövőre kell koncentrálnunk” – szögezte le a 307 WRC-vel versenyző Grönholm.

A pályafutása eddigi legjobb eredményét produkáló Toni Gardemeister és Carlos Sainz között zajló harc igen jó mulatságot nyújtott a nézőknek. A második nap felénél a két pilóta között igen csekély volt a különbség, mígnem a spanyol pilóta később egy sebességváltó-mű meghibásodás miatt sok időt és a második helyet vesztette el.

Ahogyan az várható volt az Akropolisz rali ezúttal is a szokásos számú kieső autót produkálta. Kresta, Warmbold és Henning Solberg (mindhárman Forddal) búcsút intett a görög versenynek, s mindhárom Skoda is hasonló sorsra jutott. A Subarunak sem sikerült igazán jól ez a verseny. A három Imprezzát és Gigi Galli Mitsubishijét is meglepetés-ellenőrzés alá vették csütörtök este, s mind a négy autót megbírságolták. A következő nap pedig Petter Solberg több mint három percet vesztett, majd egy kicsúszással a reménye is elszállt a tavalyi Akropolisz rali-győzelem megvédésének.

A 2005-ös Akropolisz Rali végeredménye:

1. S Loeb Citroën Xsara 4:12:53,7 2. T Gardemeister Ford Focus + 01:36,2 3. C Sainz Citroën Xsara + 02:11,1 4. M Grönholm Peugeot 307 WRC + 02:56,4 5. M Hirvonen Ford Focus + 03:13,2 6. H Rovanperä Mitsubishi Lancer + 03:44,4 7. G Galli Mitsubishi Lancer + 05:19,6 8. M Märtin Peugeot 307 WRC + 05:37,5 9. P Solberg Subaru Impreza + 06:03,0 10. X Pons Citroën Xsara + 09:03,4 A világbajnokság állása: Pilóták 1. S Loeb 65 pont 2. P Solberg 42 pont 3. T Gardemeister 39 pont M Märtin 39 pont 5. M Grönholm 37 pont 6. H Rovanperä 16 pont 7. C Sainz 11 pont M Stohl 11 pont 9. R Kresta 10 pont 10. H Solberg 9 pont Konstruktőrök 1. Citroën 84 pont 2. Peugeot 79 pont 3. Ford 57 pont 4. Subaru 47 pont 5. Mitsubishi 37 pont 6. Skoda 8 pont

A következő világbajnoki ralira ismét három hetet kell várnunk. A mezőny elutazik a tengerentúlra, hogy az Argentin ralin küzdjön meg egymással (2005. július 15-17.). A Peugeot elvesztette konstruktőri első helyét a világbajnokság második felének kezdetekor, de miután a nehéz raliknak vége, erős teljesítmény várható a csapattól már az Argentin ralin is.