Annak ellenére, hogy Korzika útjai jobban feküdtek Marcus Grönholm stílusának, a Peugeot finn pilótája mégis a második helyre hozta be a piros-fehér torpedót korzikai negyedik helyezését követően. A bronzérmes helyezett a világbajnokságtól és hazai közönségétől búcsúzó Carlos Sainz lett.

Marcus Grönholm már az első naptól fogva nagyon hajtott annak reményében, hogy ezúttal megszerezheti első aszfaltos győzelmét. A kétszeres világbajnok nagyon szenvedett az első nap során az abroncsválasztással, de miután néhány változtatást hajtottak végre az autó beállításain, hatszor is sikerült a leggyorsabb időt futnia a verseny során. “.nehéz volt a megfelelő abroncsválasztás az egész rali során a változó időjárásnak köszönhetően. Az autó végig jól ment, bár még mindig elég sok dolog van vele. Jó irányba haladunk, ami elég bíztató. Nagyon örülök annak, hogy a rali három napja alatt nem hibásodott meg mechanikailag az autó. Ez bíztató a jövő szempontjából és magabiztosságra ad okot.” – nyilatkozta. A másik 307 WRC-vel versenyző Freddy Loix még az első napon kiesett autójának meghibásodása miatt.

Martin simán nyerte a Katalán ralit, pedig ez a rali elején nem így nézett ki. Nagy csata volt kibontakozóban Sebastien Loeb és Martin között. Az észt pilóta két másodperccel volt lemaradva a citroenes pilóta mögött, mikor is szombat reggel az első gyorsasági szakaszon Loeb feladta a versenyt. Így igazán komoly vetélytárs nélkül maradt a fordos pilóta, aki aztán vasárnap megszerezte idei harmadik győzelmét.

A Subarunak nem kell panaszkodnia, mert bár Solberg előnye az egyéni ponttábla második helyén csökkent, mégis két pilótája a negyedik és ötödik helyet szerezte meg. Ezúttal azonban nem Solbergé a jobb helyezés, hanem Stephane Sarraziné, akinek ez volt a harmadik világbajnoki ralifutama. Németországban már majdnem pontszerző helyen ért célba, Korzikán pedig hatodik lett. Nem is alakulhatna szebben a francia pilóta fejlődése a mostaninál.

Nagy előrelépés szemtanúi lehetünk a Mitsubishinél és a Skodánál. A Mitsubishi mindhárom autója célba ért, s a Lancer megbízhatósága egyre jobb lesz. Sola és Galli a hatodik és hetedik helyre hozta célba autóját, ami két ilyen fiatal pilótától nagyon szép teljesítmény. Ami pedig a Skodát illeti, mindkét Fabia célba ért. S bár elég jó időket futott Toni Gardemeister és Armin Schwarz, mégis a mlada boleslav-iak autói murván jobban futnak. A csapat idén utoljára állt rajthoz, ugyanis a szezonzáró Ausztrál ralin már nem vesznek részt.

A Rali Világbajnokság szezonzáró futamára két hét múlva kerül sor az Ausztrál ralival (2004. november 12-14.). A tavalyi Ausztrál rali vegyes eredményt hozott a Peugeot Sportnak. Marcus Grönholm vezető helyről esett ki, Richard Burns azonban megszerezte a harmadik helyet és az azért járó értékes pontokat. A győztes trófea Petter Solberg kezébe került. 2004-es

Katalán rali végeredménye:

 
1. M Martin Ford Focus 3:40:43,8
2. M Grönholm Peugeot 307 WRC + 00:23,2
3. C Sainz Citroën Xsara + 00:37,7
4. S Sarrazin Subaru Impreza + 02:50,4
5. P Solberg Subaru Impreza + 03:06,7
6. D Sola Mitsubishi WRC + 03:55,7
7. G Galli Mitsubishi Lancer + 04:05,9
8. M Hirvonen Subaru Impreza + 04:31,7
9. T Gardemeister Skoda Fabia + 04:37,6
10. N Vouilloz Peugeot 206 WRC + 04:45,0