A rendkívül izgalmas és mozgalmas Japán Nagydíjat követően a Kínai Nagydíj zárja a Formula-1 történetének eddigi leghosszabb – 19 nagydíjból álló – szezonát. Ezúttal is várhatóan eseménydús verseny következik, hiszen bár az egyéni világbajnoki cím sorsa eldőlt, a konstruktőrié még nem.

A Renault jelenleg két ponttal vezet a McLaren előtt, de ez az előny könnyen elolvadhat az utolsó futamon. Fernando Alonso, a 2005-ös világbajnok, óvatosságra int az előrejelzésekkel kapcsolatban a kínai futamot illetően. Elmondása szerint Japánban olyan gyorsnak érezte az autóját, mint a mclareneket, de a sanghaji pálya teljesen más mint a japán volt. Az enstone-i csapat azonban új motorral vértezi fel autóit a hétvégi csatára, így várhatóan a tavalyinál jobb eredményt nyújt majd. Össze is kell szednie magát a Renault-nak ha az egyéni világbajnoki cím mellé a konstruktőrit is haza akarja vinni, mivel amennyiben ugyanannyi ponttal fejezi is be a szezont, mint a McLaren, akkor is az utóbbi nyer, mivel azé a bajnoki cím, aki a legtöbb első helyet szerezte meg az adott idényen belül.

2004-ben Michael Schumacher ezt a pályát úgy aposztrofálta, mint a legjobbat, amit eddig látott, mégsem sikerült túl jól a verseny számára. Azelőtt soha nem rajtolt még el a mezőny végéről és addig nem is ért célba olyan hátul, mint itt, a 12. helyen. Ennek ellenére a Bridgestone abroncsokon versenyző Ferrari nem lehetett elégedetlen. A futamot ugyanis a maranellóiak brazil pilótája, Rubens Barrichello nyerte meg. Idén Schumacher és a Ferrari az egyéni és a konstruktőri ponttábla harmadik helyére esélyes. A német pilóta nem túl optimista a hétvégi esélyeiket illetően: “A szezon végi dobogós helyezés csodálatos lenne, de be kell látnunk, hogy az esélyeink nem túl rózsásak. Semmilyen változtatást nem hajtunk végre az autón, így ugyanúgy alakulnak majd a dolgok. A japán teljesítményünkben nem volt semmi különleges, és nem várható újabb előrelépés. De ki tudja? Péntekig várnunk kell, még ha vannak jelek is arra, hogy milyen formában leszünk Sanghajban. Mindenesetre mindent megteszünk annak érdekében, hogy a legjobban végződjön a szezon számunkra.”

Az 5,45 km hosszú pályát a német sztárdizájner, Hermann Tilke tervezte, hasonlóan a maláj és a bahreini pályákhoz. Ami a pályát illeti, elég kanyargós, s a kanyarok döntő többsége lassú. Emellett a pályán található egy rövid, de gyors szakasz is. Három egyenes szektoron bár nehéznek tűnik, de azért lehetséges az előzés. Az első kanyar beszűkül, ami izgalmassá teheti a verseny rajtját. Az 56-körös Kínai Nagydíj október 16-án helyi idő szerint 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.451 m, a teljes versenytáv 305.066 km. A pályarekordot Michael Schumacher tartja, ideje 1 perc 32.238 másodperc. 2004-ben Rubens Barrichello nyerte meg a futamot, így tehát ferraris siker született. A brazil pilóta ideje 1’29″12.420 volt. A második helyezett Jenson Button lett, míg a bronzérmes helyen a mclarenes Kimi Räikkönen ért célba.