Az istállók ugyanis a tél és a szezon során a kellemes éghajlatú pályát választják tesztelésük színhelyéül. Persze ez nem jelenti azt, hogy a pálya nagyon elhasznált lenne, hiszen a nagy kihasználtság mellett a pálya fenntartói folyamatosan nagy figyelmet fordítanak a fejlesztésekre. Ezt a pályát mindenki kedveli és nagyon jól ismeri. A 4,627 km hosszú Circuit de Catalunyát a téli hónapok során jelentős mértékben újraaszfaltozták és ennek következményeként viszonylag sima aszfaltcsík keletkezett. Ennek ellenére a pálya ismert arról, hogy eléggé “eszi a gumikat”, így várhatóan a kemény és közepes összetételű abroncsokat veszik majd használatba a csapatok. Nedves és extrém nedves időjárási viszonyokra is készül a két nagy abroncsszállító.

“A barcelonai pálya most simább, mint az elmúlt években, de még mindig elég durva az abroncskopás tekintetében. A sok gyors kanyar és a pálya hullámos felülete a fékeket és az abroncsokat teszi majd próbára. Az is elképzelhető, hogy az évnek ebben a szakaszában a hőmérséklet is egy kissé megugrik. Mindezen tényezőket figyelembevéve olyan abroncsokat választottunk, melyek folyamatosan jó teljesítményt nyújtanak és bizonyosak vagyunk abban, a teszteléseket követően az abroncsaink jól teljesítenek Spanyolországban” – nyilatkozta a Bridgestone technikai igazgatója, aki biztos abban, hogy a Ferrari és Michael Schumacher ezúttal hazahozza a győztes trófeát.

Egy valaki azonban kétségkívül azon lesz, hogy a német ferrarist ebben megakadályozza, s ez nem más, mint a hazai pálya előnyét élvező Fernando Alonso. A Renault spanyol pilótája joggal gondolhatja ezt, hiszen igen szépen teljesített eddig az idei esztendőben.
“Valószínűleg ez lesz a legjobb verseny számomra. Azonban itt is tíz pontot kap a győztes, nyolcat a második és hatot a harmadik helyezett. Nem változik semmi. A pályán jó teljesítményt nyújthatunk, és remélem jól versenyzek. Nem izgatom fel túlzottan magamat a futam miatt.”

A Renault technikai támogatója az Elf is próbálja ebben segíteni a spanyol pilótát. A versenyen sok a hosszú egyenes és a gyors kanyar, ami próbára teszi a motorokat. Az Elf mérnökei azon dolgoztak, hogy javítsák az autók teljesítményét és megtartsák a megbízhatóságát. Így magas hőbírású és fizikális stabilitású, minimális levegőtartalmú és jó folyékonyságú üzemanyag formulát dolgoztak ki a hétvégére.

A pálya és a verseny

Ez a versenypálya igazán próbára teszi az autók aerodinamikáját, hiszen gyors és lassú kanyarkombinációkkal van tele. A hosszú célegyenes után erősen kell fékezni az első kanyarba menet, s ez azon kevés lehetőségek egyike, ahol előzni lehet a pályán.

A várhatóan változékony időjárás nagy meglepetéseket eredményezhet. A 66-körös Spanyol Nagydíj május 8-án 14 órakor veszi kezdetét. A pálya hossza: 4,627 km, a teljes versenytáv 305,256 km. A 2004-es futamot Michael Schumacher nyerte meg. Ideje 1’27″32.841 volt. A körrekordot is Ferrari német pilótája tartja 1’17″450-es időeredménnyel. A második a szintén ferraris Rubens Barrichello, míg a harmadik helyezett a Renault-val versenyző Jarno Trulli lett.