A Deutsche Post World Net Truck Team Volkswagen Commercial Vehicles (a Német Posta és a Volkswagen Haszonjárművek Kamioncsapata – NPVHK) versenyzője 1300 lóerős Volkswagen Titan kamionjával az első helyezést érte el a Le Mansban megrendezett versenyen az Európai Super Truck Race versenyen.

A 150 ezer néző előtt, száraz útviszonyok közepette lezajlott küzdelemben ez volt az első eset, hogy az NPVHK megnyerte a bajnokságot. A különbség meggyőző volt, hiszen 13 ponttal vezetett a második hely előtt. A brazil gyártmányú jármű veterán versenypilótája, Markus Oestreich már a megelőző hétvégi osztályozó versenyen 10 pontos fölényt szerzett, ami előre vetítette a győzelmet.

Az első hely megszerzésének útjába csak valamilyen üzemzavar vagy kizárás vezethetett volna. Végül a kupasorozat utolsó állomásán szerzett harmadik hely elegendőnek bizonyult a már említett összetettbeli első helyhez. Csapattársa, a Le Mansban második helyet elérő Ralf Druckenmüller összesítésben az ötödik helyen végzett. A Peter Müller csapatigazgató által vezetett NPVHK győzelme sok tekintetben a tervezőmérnökök és szerelők győzelmét is jelentette, hiszen különösen erős és alacsonyan fekvő súlypontú futóművet kellett konstruálni.

Be kellett emellett építeni kettő darab, egyenként 140 literes viztankot is a keréktárcsákhoz, amely a hűtésről gondoskodott. Ezek a tényezők 12 literes, 1300 lóerős motorja ellenére gyakorlatilag annyira megkönnyítették a VW Titan irányíthatóságát, mintha csak egy gokart lett volna. A VW Truck kamionokat a brazil Resendében gyártják, 7 és 42 tonna közötti súllyal. Az igen éles versennyel jellemzett brazil kamionpiacon a márka részesedése 32 százalékos.

A 310 lőerőtől felfelé induló teljesítményű motorokkal felszerelt, robosztus Volkswagen kamionokra nagy a kereslet Brazíliában, hiszen az ottani infrastruktúra mind a sofőröket, mind a járműveket alapos próbára teszi.