A Jerez de la Frontera-i pálya ideálisnak mondható az F-1-es betontorpedók bevetésére, hiszen dacára az európai télnek a mediterrán pályán 17 fokos enyhe idő uralkodik.

A Williamsnél különösen nagy a tét, hiszen ezen tesztek alapján dől el, hogy Mark Webber mellé Nick Heidfeldet (aki állítólag a motorszállító BMW bizalmát élvezi), vagy azt az Antonio Pizzoniát szerződtetik le másodszámú pilótának, akit a csapatfőnök Frank Williams részesít előnyben. Január 31-én dől el véglegesen a 2005-ös csapatfelállás a grove-i istállónál.

Az első két napon a Williams-szel köröző Mark Webber és Nick Heidfeld kitűnő időket mentek és az első két helyen végeztek a továbbfejlesztett FW26-osokkal. Pizzonia a tesztek harmadik napján ülhetett be a kék-fehér versenyautóba.

A Renault-nál Frank Montagny tesztelte az R24-est az első napon. A csapat a karácsony előtt megkezdett abroncsteszteket folytatta, majd a 2005-ös előírásoknak megfelelő elektronikán dolgozott. Montagny sem panaszkodhatott az első két napi eredménnyel, hiszen a harmadik legjobb időt futotta, s a hét hátralévő részében is Jerezben “kóstolgathatja” autóját. Ezután Barcelonába megy, hogy a jövő héten ott állítsa csatasorba a kék-sárga autót.

A BAR-nál Anthony Davidson és Enrique Bernoldi kapott lehetőséget, a Toyotát pedig Ralf Schumacher képviselte spanyolhonban. A McLaren is csatlakozott a tesztelőkhöz a harmadik napon Kimi Räikkönennel és Alex Wurzzal a volán mögött.

Időközben az olaszországi Vallelungában Luca Badoer ismét akcióba lendült a Ferrarival a csapat utolsó tesztnapján. A maranellóiak az új elektronikai megoldásokat és az abroncsokat tesztelték. Szerdától viszont a Williamstől átigazolt Marc Gené a jerezi pályán villantja meg a Ferrari tudását.