Rögtön két irányban gyorsította fel a fejlesztéseket a Škoda márka, egyfelől az újenergiás autókat, másfelől a szabadidő-autókat erőltetik, hiszen egyfelől ez a jövő, illetve ez a jelen. A Vision E nevű tanulmány mutatja meg, mire is számíthatunk majd úgy három év múlva. Ennél hamarabb is lesz majd újdonság, hiszen már 2018-ban megvásárolható lesz az új kompakt szabadidő-autó, amivel a Yetit váltják majd.

A Vision E szériaváltozatát 2019-re ígérik, a VW konszern MEB elnevezésű, kifejezetten újenergiás autók számára fejlesztett építőkészletét használja majd. A szabadidő-kupé ugyan a ma ismert formavilágot viszi tovább, de például hiányzik az elejéről a hűtőrács, és a LED-es technológiának hála csíkszerűvé szűkült fényszórók az első kerék mögött, az autó oldalán is folytatódnak. Hátul megtartották a külön lévő lámpákat, helyette a csomagtérfedél alatt helyeztek el egy fénycsíkot.

Szabadidő-autónak meglepően lapos a Škoda Vision E, hiszen a 4645 mm-es hosszúsághoz és 1917 mm-es szélességhez 1550 mm-es magasság tartozik, amelynél néhány egyszerű személyautó is magasabb. A 2850 mm-es tengelytávolság nagyobb a Superb hasonló értékénél is, de azért attól (2841 mm) jelentősen elmarad a hossz. A 306 lóerős rendszerteljesítményű villanymotoros hajtás sportos menettulajdonságokat ígér, ha moderálja magát a vezető, akár 500 km-re is eljuthat, és vezetéknélküli töltési lehetőséget is készítettek a mérnökök.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!