A Renaultnál nagy hagyományai vannak annak, hogy alaposan felforgatják a kisautójuk technikáját. A hossz-orrmotoros Renault 5-ös 1,4-es turbómotorját, pár évtizeddel később pedig egy típusidegen, 2,9 literes V6-os motort építették be a hátsó ülések helyére. Úgy tűnik, megint érik egy hasonlóan radikális átalakítás, épp csak már nem a benzinmotoros forró ferdehátút vadítják meg, hanem a villanymotoros városi autójukat.

A Genfi Autószalonon leleplezett Zoe E-Sport esetén nem sokat kísérleteztek, hanem fogták azt a hajtást és akkumulátor-csomagot, amelyet egyébként a Formula E világbajnokságban is használnak az e.dams csapat autóiban, és bezsúfolták oda, ahol egyébként a hátsó utasok ülnek. Mármint készítettek egy kevlár-acél egyedi térvázat, ami köré aztán építkeztek. Mivel a karosszériát is alaposan át kellett alakítani a műtétet követően a szellőzőnyílások és a szélesebb nyomtáv fogadása érdekében, rögtön karbonból készítették el az egészet. Ennek is köszönhető, hogy még a 450 kg tömegű akkumulátor-csomaggal együtt is csak 1,4 tonnát nyom a mérlegen a végeredmény.

Körben kettős keresztlengőkaros felfüggesztéseket építettek be Öhlins állítható rugóstagokkal, 20 colos felniket kellett alkalmazni a nagy fékek és azok megfelelő hűtése érdekében. Az első-hátsó villanymotor rendszerteljesítménye 462 lóerő és 640 Nm – mindez egy 4,1 méter hosszú karosszériában! Nem csoda, hogy alig 3,2 másodpercre van szüksége a 100 km/h-s tempó eléréséhez, de a végsebességét – elektronikusan korlátozott 210 km/h-ról van szó – is kevesebb, mint 10 másodperc alatt eléri a csöppség.

Túlságosan nagy tervei nincsenek a Renault-nak a Zoe e-sport autóval, a teherhordó szerkezet és a technika is megfelel az FIA előírásainak, tehát elméletileg versenyzésre használható a jármű, de nincs olyan sorozat, ahol indulhatna, az utcai közlekedéshez szükséges előírások vagy épp kényelmi-biztonsági felszerelések beépítése pedig nagyon megdrágítaná a végeredményt, valószínűleg megmarad egyedi alkotásnak.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!