A nagyobb nyomatékukkal és annak azonnali megjelenésével a villanymotorok sokkal komolyabb követelményeket támasztanak a menetstabilizáló rendszerek számára, mint a belső égésű motorok. A BMW gyár az i3s nevű villanyautónál alkalmazza először az új rendszerét, amely egy hagyományos menetstabilizálóhoz képest 50-szer gyorsabban (!) tud beavatkozni. A lényeg az, hogy a menetstabilizáló elektronikája nem egy külön vezérlőegységben kap helyet, hanem az része a motorvezérlő számítógépnek, tehát oda érkeznek be a kerekeknél elhelyezett érzékelők jelei. Annyiból tud gyorsabb lenni ez a felépítés, hogy hamarabb tudja szabályozni a motor nyomatékát, hiszen megspórolják azt a pár pillanatot, amíg a külső vezérlőegység kiértékeli a helyzetet és utasítást küld a motorvezérlőnek. Mivel ez a rendszer nemcsak gyorsabb, de olcsóbb is (eggyel kevesebb vezérlőegységet kell beépíteni és bekábelezni), rövid úton a BMW Csoport benzin- és dízelmotorral hajtott járműveiben is megjelenik majd.