Az olaszok számára ikon, státusszimbólum és a nemzeti büszkeség tárgyaként egyaránt elismert sportautógyártótól 2002-ben, sietősen vált meg a torinói autókonszern, mert pénzügyi nehézségeit akkor ezzel tudta némileg orvosolni. Voltaképpen baráti szívességről volt szó, amelyet a kormány is jó szemmel nézett. A Mediobanca a 34 százalékos részesedésért annak idején 770 millió eurót fizetett és ezzel megakadályozta, hogy a Ferrari külföldi kézbe kerüljön. Öt százaléknyi részvényt azonban időközben továbbadott a pénzintézet egy abu dhabi befektetőnek. Sergio Marchionne, aki két éve vezeti a FIAT-ot, a párizsi autószalonon jelentette be a visszavásárlásról szóló döntést egy sajtótájékoztató keretében és azt is megpendítette, hogy az arab kézbe került 5 százalékot is megpróbálja majd visszaszerezni.