Az Agila mindig is praktikus autó volt, de még inkább olyan az új nemzedék. “Sokkal aranyosabbá akartuk tenni, anélkül, hogy feláldoztunk volna a célszerűségéből,” mondta Uwe Müller vezető formatervező. “Barátságos megjelenésével tökéletesen illik az Opel jelenlegi típusválasztékába.” Eleje jellegzetesen opeles. A mandula-alakú lámpaegységbe foglalt kerek fényszóró az új Corsáéra rímel. További Opel-jellegzetesség az ékszerű első és hátsó lökhárító, illetve a géptetőbe „vasalt” él. Hátul is vannak kerekded elemek, a függőelegesen álló, keskeny lámpatestek között pedig nagy csomagtér-ajtót lehetett elhelyezni. Még hangsúlyosabbá teszik a hátulnézetet a gömbszerű lámpák.

Az Agila színek és kivitelek bőséges választékában áll rendelkezésre. Belső hangulatához hozzájárul a nagy fejtér is. Magasan ülő utasai jól kilátnak, a kézre eső váltókar és az állítható dőlésű kormányoszlop pedig megkönnyíti a vezetést. A fordulatszámmérő külön áll, minden egyéb információt a nagy, egyedi, kerek műszerekről lehet leolvasni.

Öt teljes értékű ülésével, hárompontos biztonsági öveivel és öt ajtajával az Agila tágas teret kínál a családnak és a barátoknak. Kiemelkedik a mezőnyből, amely tele van négyüléses, háromajtós kocsikkal. Utasai egyáltalán nem kisautóban érzik magukat, ami részben a gondos hangszigetelésnek köszönhető. Kényelmes, kissé emelt, egyenes testtartást adó üléseiből pompás a kilátás, de szerepet játszik a térérzetben a tető magassága is. Még a hátul helyet foglaló felnőttek sem érzik magukat bezsúfolva.

Az Agila poggyásztere 225 literes, de hátsó üléstámlája egyetlen kézmozdulatra ledől, hogy hatalmas, 1050 literes teret szabadítson fel – ez csúcsérték a kategóriában. Az Enjoy kivitelben 60:40 arányban osztott a támla. Lehajtásakor kissé lesüllyed az ülőlap, így teljesen sík padló alakul ki. Bőven találni az autóban rakodóhelyeket és rekeszeket is.

Valamennyi Agilának gazdag az alapfelszerelése, felár nélkül van benne például az ABS, a front légzsákok (az utasé kikapcsolható), illetve az ISOFIX gyermekülés-csat. Még pazarabb kiállítású az Enjoy változat, távvezérlős központi zárral és elektromos első ablakemelőkkel.

Kétféle benzinmotor ünnepli világpremierjét az új Agilában. Együttműködő partnerként a Suzuki szállítja őket, azonos konstrukcióval: blokkjuk és hengerfejük alumíniumból készül, a hengerenként négy szelepet két vezértengely működteti. A belépőszintű változat háromhengeres, egyliteres, teljesítménye 48 kW/65 LE, és 160 km/óra elérését teszi lehetővé. Az 1.2-es négyhengeres motor 63 kW/86 LE teljesítményt ad le, 12.3 másodperc alatt gyorsít százra, és 175 km/órás csúcssebességre képes (adatok: ötfokozatú manuális váltóval). Ez a motor hamarosan megjelenik opcionális, négyfokozatú automatával is – városban aranyat ér az ilyen!

Az 1.3-as közös nyomócsövű dízellel a takarékosság bajnoka az Agila. A GM Powertrain által kifejlesztett géppel (55 kW/75 LE, 190 Nm) 13.9 másodpercig tart a százra gyorsítás, de csupán 4.5 liternyi gázolaj fogy 100 kilométeren (120 g CO2/km).

Az új Agila – az 1.0-ás benzines és az 1.3-as dízel -  hozza a 120 g CO2/km emissziós határértéket, amelyre adókedvezmény jár Európa több országában. Ezt költséges hibridtechnika nélkül sikerült elérni.
Ha ezt a szén-dioxid mennyiséget elosztjuk az Agila öt utasa között, a 24 g/CO2-vel rendkívül környezetkímélő az Agila 1.0 vagy 1.3 CDTI. Ám meg lehet nézni az Agila 1.2 adatait is 5.5 liter/100 km, azaz 131 g/CO2/kilométer, illetve ülésenként 26.2 g/CO2.