Az új Ultra Grip WTD (Winter Traction Drive – Téli mintázat meghajtott kerék számára) elnevezésű gumiabroncs a tavaly októberben bevezetett, kormányzott kerekre szánt Ultra Grip WTS-t kiegészítve teljes gumiabroncscsaládot alkot. A két új típust a Goodyear a tehergépjárművek számára fejlesztett téli gumiabroncsok új mércéjének tekinti. Az Ultra Grip WTD egyik jelentős megkülönböztető jegye a futófelület mintázata.

Ez az első tehergépjárművekre és buszokra tervezett gumiabroncs, amely a Goodyear által szabadalmaztatott 3D-BIS (háromdimenziós, blokk-összekapcsoló rendszer) technológiájával készül. Az új technológia alapját a futófelületen elhelyezkedő, trapéz alakú lamellák jelentik, amelyek a magas tapadó felület és a nagy lamellasűrűséggel együttesen 10 százalékkal növelik a tapadást havon, és 5 százalékkal a nedves és jeges útfelületen, valamint erősítik a kopómintázatot és a gumiabroncs sérülésekkel szembeni ellenállóságát a korábbi, Goodyear 443-as típushoz képest.

A 3D-BIS technológiájú lamellák vékony, háromdimenziós, hullámformájú alakzatok, amelyek leginkább egy Waffel-ostyára hasonlítanak. A lamellák egyedi formájának köszönhetően az abroncs deformálódásakor a futófelület blokkjai egymásba kapaszkodnak, és erős, állandó tapadófelületet formálnak, így eredményezik a fent említett előnyöket. Ezt az új technológiát a Goodyear szabadalmaztatta, és idáig még csak személyautókra szánt gumiabroncsok esetében alkalmazta.

Az új Ultra Grip WTD gumiabroncsokat egy eddig nem használt, hegyeket és hópelyhet szimbolizáló logóval jelölik, ezzel is erősítve az abroncs téli tulajdonságait. Mindezeken túl a kitöredezésnek ellenálló keverékből készült futófelület és az optimalizáltan eltolt blokkok tovább növelik a gumiabroncs előnyeit, melyek közé tartozik a megnövelt vizes-tapadási teljesítmény, az egyenletesen kopó profil és a hosszabb futásteljesítmény. A vágásokkal és a kövek okozta sérülésekkel szemben nagyobb ellenállást mutat az új gumiabroncs. A futófelület mintázatában a barázdák optimalizált mélysége és alakja kiváló védelmet nyújt a kövek beakadása ellen. A nyitott váll tovább erősíti az oldaltartást, valamint a tapadást havas és sáros felületen. Az Ultra Grip WTD gumiabroncs a legújabb technológiával készült, amelynek köszönhetően optimális tartósság és újrafutózhatóság jellemzi.

A téli tehergépjármű-gumiabroncsok legnagyobb felvevő piaca az északi országokban van, ahol elsősorban a faipari szállítók, valamint az alpesi régiók buszüzemeltetői jellemzően a tél beállta előtt cserélik a gumiabroncsokat új gumikra, amelyeket aztán egész évben használnak. A WTD abroncsokat a TruckForce elnevezésű, flották számára fenntartott 24-órás készenléti rendszeren illetve a hagyományos gumiabroncs-kereskedőkön keresztül hozza forgalomba a Goodyear annak érdekében, hogy időben eleget tudjon tenni az ilyenkor szokásos vásárlói igényeknek.

A tehergépjárművek és buszok kormányzott kerekeire szánt Goodyear Ultra Grip WTS téli gumiabroncs 25 százalékkal jobban fékezhető havon és futóteljesítménye 20 százalékkal haladja meg a legközelebbi versenytárs eredményeit. Ugyanazokban a méretekben kapható, mint a WTD, kiegészítve a 385/65 R 22.5 típussal. Habár a WTS-t kormányzott kerekekre tervezték, bármilyen kívánt pozícióban alkalmazható. A WTS a Goodyear korábbi, G250 jelű abroncsát váltotta fel.

A WTS megnövelt futásteljesítménye a legújabb anyagösszetételnek és a továbbfejlesztett tapadófelületnek köszönhető, amelyet egy speciálisan kialakított övbetét konstrukció által értek el. Az élettartam és tapadás javításán túl a gumiabroncs további fő jellemzői az egyenletesen kopó profil, a jó kormányozhatóság, a nedves-csúszással szembeni ellenállás és a jobb kőkivetés.

A legközelebbi versenytárshoz és a Goodyear korábbi, hasonló gumiabroncsához képest a nedves felületen való tapadás hat százalékkal javult az Ultra Grip WTS esetében, ami az új anyagösszetételnek és az optimális mintaárok-sűrűségnek köszönhető. Az optimális mintaárok-sűrűség, valamint a rovátkolt, „Z” alakú mintaelemek 25 százalékkal növelik a gumiabroncs havas tapadási és fékezési teljesítményét. A téli tapadás továbbnövelése érdekében a gumiabroncsok szükség szerint szögelhetőek is.