Az új modellek az év utolsó negyedévében érkeznek a magyar piacra.

A BMW világszerte híres kitűnő soros hathengeres erőforrásairól, és mostantól két vadonatúj 3 literes motor is ezt a hagyományt követi: a Genfi Autószalonon már bemutatott, forradalmi technológiájú, turbófeltöltős, erőteljes dízelmotor a BMW 535d és 535d Touring típusokban kap helyet. Ugyanakkor egy másik erőforrás is új területen debütál: egy teljesen új benzines motor a 630i Coupé-ban és annak nyitott változatában mutatkozik be.

Az új 535d-be épített variálható kétfokozatú turbófeltöltővel szerelt motor (Variable Twin Turbo Engine) által a BMW ismét mérföldkőnek számító lépést tett a dízeltechnológia fejlesztésének útján. Ez a legelső kétfokozatú turbófeltöltős dízel erőforrás egy hagyományos autóban, amely a BMW három literes soros hathengeresei között is kiemelkedően innovatív technológiával készült. Ráadásul ez a különleges motor már bizonyított a legutóbbi Párizs-Dakar Rally-n az X-raid csapat X5-ösében, hozzásegítve a francia Luc Alphandot, hogy játszva megnyerje a dízel kategóriás futamot, az összesített versenyben pedig a 4. helyen végezzen.

Kiváló dízelhajtás most már minden sebességnél

A kétfokozatú turbófeltöltéssel szerelt motor nagy előnye, hogy egyszerre képes nagy nyomatékra alacsony sebességnél, illetve maximális teljesítményre nagy sebesség esetén is, és azokat is meggyőzi, akiknek eddig aggodalmaik voltak a dízelmotorokkal kapcsolatban. A maximum 272 LE-s (200kW-os), új háromliteres dízelmotor elutasítja az eddigi kompromisszumokat azáltal, hogy felváltva alkalmazza a kis és nagy turbófeltöltőt. A kicsi feltöltő alacsony sebességnél növeli a nyomatékot, míg a nagy folyamatos nyomatéknövekedést biztosít nagy sebességnél, egészen a maximális teljesítményig. Az új motor minden helyzetben kiváló erőkifejtést eredményez. Az innovatív erőforrás 272 lóerő, azaz 200 kW leadására képes 4400-as fordulaton, 560 Nm-es maximális nyomatékkal 2000-es fordulaton. Sőt, az új motor 530 Nm-es (!) nyomatékra képes mindössze 1500-as percenkénti fordulaton, így ebben a motorban megvan az a potenciál, ami egy korszerű négyliteres V8-as dízelmotorban, a súlya és fogyasztása azonban jóval kisebb.

Hatékony dinamika egy új dimenzióban

Pusztán a tények és a számok bizonyítják, miért nyújt olyan különleges vezetési élményt a kategóriájában a világ legerősebb dízel autója: az új BMW 535d álló helyzetből 6,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra (az 535d Touring: 6,6 másodperc alatt), és kitűnő teljesítménye ellenére is csak átlag 8 literes fogyasztással bír (Touring: 8,2 liter). Ez alig 0,2 literrel több, mint a BMW 530d esetében. Az 535d és kombiváltozata végsebességét az elektronika korlátozza 250 km/h-ban, a kiváló teljesítményű 17 collos fékek pedig kitűnő fékezést és kis féktávolságot biztosítanak.

Alapfelszereltség az EU 4-konform korom részecskeszűrő és a hatsebességes automata sebességváltó

Az új BMW 535d környezetvédelmi szempontból is irányadónak bizonyul, hiszen a szigorú EU 4 kibocsátási határértékeknek is megfelel az alapfelszereltségként járó korom részecskeszűrőnek köszönhetően. Ez a szűrő hosszú időn keresztül adalékanyagok hozzáadása és karbantartás nélkül is teljes hatékonysággal működik. Az alapfelszereltség részeként a BMW 535d a motor erejét hatsebességes, automata Steptronic váltókon keresztül továbbítja a hátsókerekek felé. Az új modellt az 530d-től például a 17 collos kerekek és a kerek kipufogócső különbözteti meg. Az 535d és 535d Touring modellek 2004 negyedik negyedévében érkeznek Magyarországra.

Új hathengeres benzinmotor mutatkozik be a 6-os sorozatban

A BMW egy újabb hagyományát eleveníti fel: a ’70-es évek végén piacra dobott első BMW 6-os sorozat után az új BMW 630i Coupé és Cabrio is hathengeres motorral mutatkozik be. A hathengeres BMW 6-os sorozat igen népszerű volt, és a BMW most újra bevezeti a sorozat ilyen típusait: az új 3 literes motor a BMW 6-os sorozatának mindkét verziójában megtalálható lesz, a többi hathengeres tipusban pedig később debütál majd. Az új hathengeres motor 258 LE-t (190 kW-ot) tud leadni 6600-as fordulaton, maximális nyomatéka 300 Nm, mindössze 2500-as fordulaton percenként. Az új BMW 630i Coupé fogyasztása hatsebességes manuális váltóval átlagosan csak 9 liter, míg a kabrióváltozatnak 9.6 literre van szüksége 100 km-enként. A BMW 645Ci két verziójával összehasonlítva a manuális és az automata sebváltó áttétele rövidebb, a BMW 630i mellett döntő vásárlók pedig egyaránt választhatják mind a szekvenciális manuális sebességváltót (SMG), mind pedig az automatát. A kézi sebváltós BMW 630i Coupé 6,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, az automata sebváltós pedig 6,7 másodperc alatt. Ugyanez a BMW 630i Cabrio esetében: 6,9 és 7,2 másodperc. A végsebességet mindkét tipusnál 250 km/h-ban korlátozza az elektronika.

Kis tömeg a jobb teljesítményért

A karosszéria és a sebváltó variánsától függően a BMW 630i tipusok tömege átlagosan 120 kg-mal kisebb a 8 hengeres modellekénél. Külső megjelenésében szembeötlők a krómmal bevont kipufogócsövek, melyek az ovális helyett az új modellnél kör alakúak, illetve a krómozott helyett ezúttal fekete színű, de természetesen vese alakú hűtőrács. Belső kialakítását tekintve az új hathengeres modelleknél a bőr és a szövet kombinációja a domináns, de extraként teljes bőr kialakítás is rendelhető, azonban csak 2004 negyedik negyedévétől. Akkor érkeznek ugyanis az első 630i jelzésű modellek Magyarországra.