A közvetlen ellenfeleihez képest monumentális méreteket mutató, határozottan agresszív vonalú, erőteljes kiállású elsőkerék-hajtású ötajtóst elsősorban azoknak ajánlja gyártója, akik már megcsömörlöttek az egyre egységesebbé váló európai-japán simított élektől, és valami darabosabbra, látványosabbra vágynak. A Caliber, nálunk szokatlan designja mellett apró, szintén szokatlan figyelmességekkel gyakorolhat nyomást a vásárlókra: rengeteg méretes tárolórekeszt rejt az utastér, a hátsó sor világítása kiszedhető és zseblámpaként használható, a hátsó hangfalakat piknikezésnél kihajtva külső hangforrásként használhatjuk, és ilyenkor nyáron hatalmas hasznát vehetjük az első utas előtti, négy félliteres palackot is elnyelő hűtött doboznak. Masszív szerkezetében aktív és passzív biztonsági berendezések óvják az utasokat, széria a két első- és a függönylégzsák, van blokkolásgátló, ESP, kipörgésgátló, vészfék-asszisztens és keréknyomás-ellenőrző rendszer. Bár eredetileg háromféle motorral gyártják, hazánkban csak kétféle egységgel kerül forgalomba, 1,8 literes benzinmotorral valamint 2.0 literes gázolajos erőforrással. Utóbbi egy egészen kiforrott konstrukció, ugyanis nem más, mint a Volkswagen által gyártott közös nyomócsöves, 140 lóerős dízel, mely a német konszern számos típusában megtalálható. Ez a modell hatfokozatú kézi váltóval, SXT felszereltségben most 5 950 000 forintért vásárolható meg. Az 1,8-as benzines kétféle, SE és SXT felszereltséggel kapható, mindkettőben ötfokozatú kézi váltó van, előbbi alapára 4 720 000, míg a jobban felszerelt SXT 4 950 000 forintért vihető haza.