Ennek egyik központi eleme a pontos és minden tekintetben megbízható alkatrész- és tartozékellátás, melynek bázisa – a Porsche Hungaria saját beruházásával négy évvel ezelőtt megnyitott – Parts Center Budapest. Az eredetileg 10 500 négyzetméteres logisztikai bázis 2007. őszére kétszeresére bővült, ezzel együtt a Parts Center Budapest által nyújtott logisztikai szolgáltatások műszaki-technikai háttere tovább korszerűsödött. Mindez azt teszi lehetővé, hogy a hazai és a külföldi Audi, SEAT, Skoda, Volkswagen és Porsche gépkocsik szakszervizeibe gyorsan eljuthassanak az igényelt alkatrészek, tartozékok.

Alig telt el négy év a hivatalosan 2003. tavaszától működő Parts Center Budapest (PCB) megnyitásától, a logisztikai központ új épületszárnnyal bővült: az eddigi 10 500 négyzetméter alapterületű raktárbázis több, mint a duplájára, összesen 21 850 négyzetméteresre bővült. Ezzel nemcsak a kelet-közép-európai régió legnagyobb alkatrész-logisztikai és –elosztó központja jött létre, hanem – a szolgáltatásokat tekintve is – a legkorszerűbb ilyen létesítmény együttes kezdi meg tevékenységét. 
A bővítés szorosan összefügg azzal, hogy a Volkswagen-csoport márkáinak népszerűsége, vásárlása itthon és a kelet-közép-európai régióban is folyamatosan növekszik, tehát a márkakereskedői hálózatok bővülésével együtt jár a szélesebb körű, kiszámítható és minőségi szervizszolgáltatás is. Ennek elengedhetetlen része, hogy a szükséges jármű alkatrészeket, tartozékokat az igény szerinti időpontban és mennyiségben szállítsák ki a szakszervizekbe, amihez szükség van egy ilyen korszerű raktár-, illetve elosztóbázisra. Ezt az igényt, illetve a megbízható hátteret teljesíti ki a PCB. E logisztikai bázis nagy előnye, hogy kiváló helyszínen épült: Budaörsön, az M1-es és az M7-es autópályáról a közúti fuvarozók számára jól, könnyen elérhetően, ugyanakkor közvetlen vasúti összeköttetéssel is rendelkezik.

A „régi” PCB külső arculatával és a raktárrész belső kialakításával azonos új épületszárny 11 350 négyzetméteres bővítésével nemcsak a tárolható alkatrészek mennyisége növekedett több, mint a duplájára, hanem a megrendelések teljesítéséhez szükséges eszközök, berendezések is gyarapodtak. Ugyancsak növekedett a tárolt alkatrészfajták mennyisége: a 2003-as 35 000-ről 52 000 különféle alkatrészre, illetve tartozékra. az A 2003-s napi átlag 3 400 alkatrész kiszállítása 2007-ben több, mint 5 000-et is eléri s e munkát megkönnyíti és gyorsítja, hogy a szállítószalag hosszát az eddigi 400 méterről 685 méteresre hosszabbították meg, a csomagoló állásokat négyről hatra növelték, a kiszállító kapuk száma pedig négyszeresére gyarapodott: mostantól 16 pontról indulhatnak útnak a különféle szállítójárművek.

A logisztikai szolgáltatások szempontjából is ritka lehetőség –, hogy a PCB külön iparvágánnyal és épületen belüli vasúti átrakóval is rendelkezik s a bővítés egyik nagy haszna: a vasúti rakodáshoz a fedett rész hossza a két vasúti kocsi hosszúságával növekedett.

Mindezt együttvéve, a budaörsi telephelyen kiépített anyagmozgatási és tárolási technika ma a világon a legmodernebbek között nyilvántartott technológiákra épül. Ennek részeként a logisztikai központ korszerű informatikai alapjai – amilyen például a rádiófrekvenciás hálózaton alapuló, magas színvonalú vonalkód-technika –, lehetővé teszik a gyors, precíz ügyvitelt, a kiszolgálás nagyfokú hatékonyságát. A logisztikai tevékenység optimalizálását biztosítja még az egyes folyamatok – például az áruátvétel, a raktározás, a csomagolás, a kiszállítás – fizikai elkülönítése, ami összességében csökkenti a felesleges árumozgatást.

A PCB vidékre naponta egyszer, Budapestre kétszer szállítja ki az alkatrészeket és tartozékokat a pályázati úton kiválasztott, legkésőbb 24 órán belüli kiszállítást nyújtó fuvarozókkal. A PCB által ellátott külföldi országokba – Albániába, Bulgáriába, Macedóniába, Montenegróba, Szerbiába, majd hamarosan Moldáviába és Romániába – pedig átlag egy illetve két nap alatt jutnak el a szállítmányok, attól függően, hogy közúton vagy vasúton kell a fuvarozást végezni.
Magyarországon összesen 234 márkakereskedést, illetve 285 szervizt lát el alkatrészekkel a PCB.

A PCB új raktárrészének tervezési és a kivitelezési munkáinak koordinálását a cégcsoporthoz tartozó Porsche Ingatlankezelő végezte. Ahogy a PCB első ütemében felépült logisztikai központ építése rekordidő alatt valósult meg, úgy az új raktárrész felépítése, a bővítéshez kapcsolódó szolgáltatások, technikai-műszaki háttér kialakítása is igen rövid idő – mintegy tíz hónap – alatt teljesült. 

A PCB bővítésének eredményeként közel húsz új munkahely is létesül, ezzel e logisztikai komplexumban több, mint 100-an dolgozhatnak.

A mostani fejlesztéshez kapcsolódik, hogy a jövő évben tovább bővül és korszerűsödik az informatikai eszköztár, illetve ellátórendszer.

A PCB első és második ütemének tervezője Benczúr László, aki a Porsche Hungaria székházát is tervezte s akinek munkája kilenc másik építész pályázatát megelőzve lett az első. A kivitelezési munkákat – szintén pályázati nyertesként – a Strabag Zrt. végezte, az a cég, amely a Porsche Buda márkakereskedés és szervizbázis bővítését, korszerűsítését is határidőre és a minőségi elvárásokat tekintve is teljesítette.
Az új PCB-szárny „ikertestvére” a „réginek” mivel az épületegyüttes nemcsak logisztikai, hanem esztétikai és formatervezési értékekkel is bír, ami – az eredeti terveknek megfelelően – egyedülálló a hasonló funkciójú épületek között. Benczúr László egy szaklapnak korában az nyilatkozta, hogy „az idő korróziójának a tradíció újraköltése képes ellenállni”.

Ez indokolja, hogy a PCB épülete – immár az új raktárrésszel együtt – egy XIX. századi, úgynevezett shéd tetős megoldással épült, amely a födém tagolt felhajlításával a nagy fesztávolságú belső terek megvilágítását hivatott ellátni. A PCB épületében kitűnően sikerült az irodaszárny, a be- és kiszállítás területei és a raktározás funkcionális egységeinek összekapcsolása, ez a „régire” éppúgy érvényes, mint az újra.