Az eladások az elmúlt néhány évben folyamatosan csökkentek, s bár a korábban a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) által előrejelzett 19 ezer darabos visszaesés helyett csupán nyolc-ezres a tavalyi hiány, ünneplésre mégsincs ok.

„Az előzetes adatok alapján úgy tűnik, hogy tovább tart a magyar újautó-piac zsugorodása” – mondta el a Napi Gazdaságnak Győző Gábor, az MGE elnöke.

Tavaly 170445 új személyautót és 21666 kishaszongépjárművet helyeztek forgalomba itthon a Jato Dynamics járműipari elemzőcég adatai szerint. A legkeresettebbek továbbra is a kis- és alsó középkategóriás modellek. Ezek teszik ki a teljes forgalom 80–90 százalékát. Ezen belül a kisautók iránt mutatkozik nagy érdeklődés, ami megfelel az uniós tendenciáknak.
A JD Power elemzőcég szerint idén 191 ezres értékesítés várható Magyarországon, ám a szakemberek szerint ez túlságosan derűlátó előrejelzés. Arra azonban a kereskedők szerint is van remény, hogy az idei eredményeiket hozzák a szalonok, hogy aztán 2009-től már kisebb bővülés indulhasson az új autók piacán.