A népszerű hétüléses külsején csak óvatos változtatásokat hajtottak végre, az összkép mégis markánsabb jelleget öltött. Az európai kategóriaelső új lámpatestekkel, átrajzolt vonalú lökhárítóval és szélesített kerékjáratokkal hívja fel magára a figyelmet, megjelenése az elődmodellhez képest jóval dinamikusabb. A műszerfalon új betétekkel és minőségi hatású anyagokkal igyekszik hódítani az Opel, a Cosmo változatok belseje mostantól zongoralakk hatású elemeket is tartalmaz. A motorpaletta is tartogat újdonságokat, hiszen három erőforrással bővült a kínálat. Az 1,6 literes alapegységet lecserélték, helyette egy hasonló lökettérfogatú, de erősebb aggregát mozgatja a legolcsóbb Zafirát, 115 lóerős teljesítménnyel. Újdonság a 110 és 125 lóerős változatban kapható 1,7 literes, hengerenként négyszelepes, közös nyomócsöves dízelmotor, amely a korábbi 1,9 literes, 100 és 120 lóerős egységeket nyugdíjazza. Az

új erőforrások mintegy öt százalékkal kevesebb üzemanyaggal is beérik, miközben nyomatékuk jelentősen nőtt. A csúcsmodell szerepét továbbra is a 2,0 literes, turbós, 240 lóerős OPC-verzió tölti be. Az új Zafira extralistája mostantól számos műszaki csemegét is tartogat, mint például a dinamikus kanyarvilágítással kiegészített bi-xenon fényszóró, a CDC elektronikus lengéscsillapítás-szabályzás, vagy az utánfutó-stabilizáló, amely megakadályozza a vontatmány “bebicskázását”. Az átszabott egyterű értékesítése 2008 februárjában kezdődikt, információink szerint az elődéhez hasonló áron.