A Ford legerősebb dízel motorja

A Ford legerősebb, második generációs, közös nyomócsöves Duratorq TDCi dízel motorja 155 LE leadására képes 400 Nm nyomaték mellett 1800-as percenkénti fordulattól kezdve. Az új motor az igen sikeres 2.0 literes, 130 LE-s Mondeo TDCi motoron alapul, s a Ford mérnökei az új verziót 2.2 literesre bővítették, módosították a befecskendező rendszert és a turbófeltöltőt annak érdekében, hogy jelentős mértékben növeljék a felhasználható motorsebesség tartományt. A Ford dízel motor mérnökei arra törekedtek, hogy a 155 LE-s Mondeo TDCi motor jóval nagyobb használható nyomatékot adjon le alacsonyabb motor fordulatnál, mint bármelyik összehasonlítható négyhengeres dízelmotor. Az eredmény egy nagyteljesítményű motor lett, amelynek a teljes sebességtartományban van ereje, s különösen izmos előzéseknél, köszönhetően a Ford túlnyomás szabályozó rendszerének, ami rövid időre megengedi a feltöltő nyomás növelését 360Nm-ről 400 Nm-re. A 155 LE-s Mondeo TDCi várhatóan 8,7 másodperc alatt gyorsul majd 0-ról 100 km/h-s sebességre, s a csúcssebessége eléri a 220 km/h-t. A TDCi hagyományainak szellemében ez a teljesítmény nem megy a gazdaságosság rovására, az új motor fogyasztása várhatóan 8,2 liter lesz 100 km-en városban, 4,9 liter országúton, míg a kombinált fogyasztás 6,1 liter, a széndioxid kibocsájtás pedig igen alacsony, 151 g/km.

Friss erő a Ford V6-os Duratec motorja számára

Az új, 204 LE-s Ford Duratec V6-os motorja azoknak készül, akik többet szeretnének, de nem akarnak egy Mondeo ST220-t. A Mondeo ST220-as 3.0 literes motorjára alapozva az új 204 LE-s Duratec V6-os motor jobb gyorsulást és nagyobb csúcssebességet (7,9 másodperc 0-ról 100 km-re, 240 km/h) ér el, összehasonlítva a jelenlegi 170 LE-s 2.5 literes Duratec V6-os motorral. De a nagyobb erő nem jelent jelentősen nagyobb fogyasztást, az új motor várhatóan igen versenyképes fogyasztással és emissziós mutatókkal rendelkezik majd (10,3 literes átlagfogyasztás 100 km-en, 247 g/km-es széndioxid kibocsájtás). Az új motor a Ford 6-sebességes Durashift váltójával kiegészülve kényelmesebb utazást tesz lehetővé. 

Titanium X – Egy új, limitált széria a két új motor számára

A Ford Mondeo két új, erőtől duzzadó motorja megérdemli, hogy egy exkluzív, limitált sorozat jelezze érkezésüket. Az eredmény a Titanium X. “Amikor úgy döntöttünk, hogy különösen ezen két új motor számára létrehozunk egy limitált gyártási szériát, elegyíteni akartuk a luxus elemeit a teljesítmény elemeivel” – hangsúlyozta Gert Hohenester, a Ford nagyméretű autóinak főtervezője. “A Mondeo ST220-as által inspirált modern “techno” belső design-ra, illetve sportos külső design-ra esett a választásunk.” A Mondeo Titanium X sorozatot korlátozott ideig fogják gyártani, s csak az új 2.2 literes 155 LE-s Duratorq TDCi motorral, illetve a 3.0 literes 204 LE-s Duratec V6-os motorral lesz elérhető. A modellek várhatóan 2004 őszétől lesznek kaphatók Európában.