Nagy napra virradtak 1895 június 11-én a versaillesi polgárok. Ekkor indultak el a feldíszített Hadsereg-térről a „bátor” automobilisták a Párizs-Bordeaux-Párizs 1200 km-es verseny távjának. Az egykori feljegyzések szerint ezen a „monstre” versenyen – a világon először – motorkerékpárok is részt vettek. Szám szerint három. Célba értek-e? Ki tudja. Az elért eredményekről, sajnos, nem számol be a sporttörténelem.
Azóta nagyot lépett a technika. Gottlieb Daimler 12 km-es sebességet elért önjáró autójától a 300 km felett tovaszáguldó, abszolút világrekordot felállító Triumph-ig, hosszú és nehéz utat futott be a motorkerékpáripar. És mi, akik e sportot magukénak valljuk, büszkék lehetünk arra, hogy a sport nélkül még nem tarthatnánk a motorkerékpáripar mai állásánál.
Igaz, nagy árat fizettünk: számtalan versenyző adta életét a technika fejlődéséért.

1895
Az egykorú rajzoló így látta a Párizs-Bordeaux-Párizs-ba befutó győztes Levassor-t. Igaz, a képen semmiféle jármű nem látható, csupán lelkendező cilinderes és szalmakalapos „sportsman”ek. Dehát az is lehet, hogy a rajzolóművész akkor még nem tudott autót rajzolni…

1903
Az írországi hegyiverseny rajtjánál látjuk Chase és Crundall versenyzőket. Nem hogy a bukósisakot nem ismerték, de még a bőrruhát sem. Íme, Mr Chase, aki patyolatfehér ingujjban merészkedik labilis járművén a meredek hegyoldalnak

1906
Lechner Attila, Hódossy Jenő és Beszédes Jenő, az első magyar országúti motorkerékpárverseny helyzettjei. A győztes Hódossy Jenő, 4 lóerős kéthengeres Puch-ján több mint két és félóra alatt futotta be a 102 km-es távot

1920
Jelenet az első svábhegyi (ma Szabadsághegy) verseny rajtjáról. A kép baloldalán Szelnár Aladárt látjuk, aki ebben az időben sokat tett a magyar motorsport fellendítéséért. Ökörszarv kormány, acetilén lámpa, jó széles „trepni” és természetesen jókora kézikürt voltak kellékei a versenymotornak

1931
Ez a felvétel a Brookland pályán készült, a 200 mérföldes oldalkocsi versenyen. Hogy mi is van érdekes ezen a képen? Az utas hasmánt fekszik az oldalkocsiban arccal – a kipufogott gázok felé…

1942
KTT volt a neve azoknak a vasárnapi motorozásoknak, amelyet a sokszoros magyar motorkerékpár- és autóbajnok néhai Kozma Endre kezdeményezett és rendezett. (Kozma Tourist Trophy). A rákosi gyakorlótér vasárnapról vasárnapra hangos volt a versenyre éhes motorosoktól. A kép jobbsarkában látjuk korának legjobb kismotorosát, a felejthetetlen emlékű Vágai Pistát, a Mátra motorkerékpárok biztoskezű szerelőjét. Mellette azt akkor ismeretlen Szabó László motorozik – hosszú nadrágban – a háború utáni bajnokság felé