A valóságban már a múlt héten elindult a kis benzinüzemű motorok (Small Gasoline Engine, SGE) sorozatgyártása Szentgotthárdon, az ünnepélyes kereteket tegnap pótolták be. A lényeg: 2016-ban már évi közel egymillió motor készül majd a gyárban, és azt még könnyedén lehet majd tovább fokozni.

Az Opel motorgyárának Family 1-es része, ahol az előző generációs négyhengeres benzinmotorok készülnek még mindig, köszöni szépen, stabilan működik évi mintegy 280-290 000 darab egységgel, ehhez jött hozzá nemrég a Flex-gyárban a közepes méretű benzin- és dízel motorcsalád, amelyeket most egészíti ki az SGE. A darabszámokról csak annyit: az 1,6 literes turbós benzinesből évi nagyjából 30 000 darabbal számolnak, az 1,6 literes dízelből nagyjából negyedmilliót, az SGE motorokból meg ennél kicsivel többet készítenek majd.

Az új Flex-motorok nem veszélyeztetik a Family 1-es motorok piacát, azok túlnyomó részét már ma is Európán kívüli használja a General Motors (Dél-Amerika és Ázsia a súlypont), míg az új erőforrások túlnyomó többsége az európai piacra szánt Opel/Vauxhall autókba kerül majd. Persze idővel kifut majd a Family 1-es motorok gyártása, de aggódni nem kell, az SGE motorcsaládon belül csak első a sorban az 1,0 literes, háromhengeres turbó, ebből lesz majd szívó változat, illetve egészen 1,4 literes lökettérfogatig és négy hengerig is elmegy majd ez a motorcsalád. Hogy pontosan mikor bővül majd  választék, még nem mondják meg az Opelnél, de kedden jelentették be, hogy Rüsselsheimben 230 millió euróból motorfejlesztő központot létesítenek, ahol 43 motor-próbapad áll majd a hét szinten, több, mint 30 ezer négyzetméteren dolgozó mérnökök rendelkezésére, úgyhogy utánpótlásból nem lesz hiány.

Szentgotthárdon is úgy rendezték be a Flex motorgyárat, hogy rengeteg a szabad hely a soron. Már eleve számoltak a későbbi bővítés lehetőségével, így ha egy újabb munkaállomást kell elhelyezni a futószalag mellett, akkor azt a munka zavarása nélkül megtehetik majd. Egyébként amikor még 460 000 példány volt a szentgotthárdi motorgyár kapacitása, akkor is csinált már évi 550 000 erőforrást – a kapacitást heti 15 műszakkal számolják (hétköznaponta három), márpedig a gyár heti karbantartását egy műszak alatt is el lehet végezni, úgyhogy akár heti 20 műszak is belefér a gyár életébe. Szóval a kis benzinmotorok gyártása beindult, idén két típusban is megjelennek majd ezek – Adam Rocks és Corsa -, később pedig a teljes palettát is le tudják majd fedni a különféle változatokkal. Kíváncsian várjuk, mit hoz a jövő.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!