A Magyar Biztosítók Szövetségének adatai szerint novemberben 670 ezer autós bontott szerződést korábbi biztosítójával, és bár a kampány elején sokan a 800 ezret, sőt az egymilliót sem tartották túlzásnak, most egységes a piaci szereplők véleménye abban, hogy megállt az átkötési őrület.

Ezt zömmel a MÁV Általános Biztosító Egyesület (MÁV ÁBE) tavalyi fiaskójával magyarázzák a szakemberek – az ügyfelek szerintük ennek hatására körültekintőbbek lettek, ezt legtöbben az Allianz elsöprő fölényével indokolják, amely az előzetes eredmények szerint a netes új kötések harmadát vitte el. Mások szerint a társaság éppen a korábbi évekhez képest rendkívül kedvező tarifáival nyűgözte le leendő és már meglévő ügyfeleit.

Jellemző volt ugyanis tavaly az újrakötés is: ez az Allianzon kívül az OTP Garancia biztosítónál, a Generalinál és az Aegonnál fordult elő nagy számban. Utóbbi kettőnél 50 százalék feletti az újrakötések részaránya például a PBA Praeventio alkusznál – tudtuk meg Lantos Lóránt online üzletági igazgatótól, de más közvetítők is hasonló adatokról számoltak be.

A PBA szerint tavaly komoly versenytársat kaptak a netes alkuszok az offline csatornák által, a nagy biztosítók saját hálózatai ugyanis a korábbiaknál agresszívabban szálltak versenybe. Az alkusz portálján 35 ezer szerződést kötöttek meg, nagyjából ugyanannyit, mint 2007-ben, ám Lantos szerint az idén a végeredmény kisebb is lehet, mint akkor.

(Annak ellenére, hogy értesülésünk szerint az alkuszok tavaly duplaannyit költöttek marketingre, mint az előző évben.) A biztosítás.hu weboldalán 80 ezer szerződés köttetett, a Netrisk több mint 160 ezerrel zárt, a CLB 28 ezret szerzett a kampányban. Más csatornáktól még folyamatosan érkeznek a szerződések, így a lapunk kérdésére válaszoló biztosítók is csak részeredményeket közöltek.