A csillagos márka értékesítő partnerei 2007. szeptemberétől újdonsággal is várják a C-osztály rajongóit: ekkor lesz elérhető a C 180 K, amely 8 550 000 forintos bruttó alapárával egyben a belépő modell is lesz a C-osztály világába.

Nagyobb nyomaték, fokozott teljesítmény

Az új Mercedes-Benz C-osztály sportos, lobbanékony karakterét a fiatalos, lendületes formavilág és az erős, dinamikus erőforrások alkotják teljes egésszé. Az új C-osztály kompresszoros motorjai nem csupán erejük spontán kibontakoztatásával tűnnek ki, hanem hozzájárulnak a limuzin magas színvonalú menetkomfortjához is. 

Az új C-osztály megalkotásánál a Mercedes-Benz mérnökei különös figyelmet szenteltek a négyhengeres motorok továbbfejlesztésére. A benzinesek esetében az alapmodell C 180 KOMPRESSOR teljesítménye a korábbi 105 kW/143 LE értékről 115 kW/156 LE-re emelkedett, a maximális nyomaték 4,5 százalékkal, 220-ról 230 Nm-re nőtt. A C 200 KOMPRESSOR ennél 15 kW/20 LE-vel erősebb motorral érhető el: teljesítménye 135 kW/184 LE, 50 Nm maximális húzóerejét 2800 ford/perctől éri el. A kompresszoros modellek pontosan, fürgén reagálnak az indításra, illetve a gyorsításra, így a motorháztető alatt szunnyadó erőt semmit sem tarthatja vissza.
 
Kedvező fogyasztás

Az új Mercedes-Benz C 180 K és C 200 K módosított erőforrásait az elődmodellekhez képest lényegesen kedvezőbb menetteljesítmény és fogyasztási érték jellemzi. A C 180 K 9,5 másodperc alatt, míg a C 200 K 8,6 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/h sebességre. A C 180 KOMPRESSOR 100 kilométeren elődjénél 0,3 literrel kevesebb üzemanyagot 7,8 litert fogyaszt  C 200 KOMPRESSOR esetében a 7,9 literes fogyasztás pedig 0,5 literrel lett alacsonyabb 100 kilométerenként. 

Kompresszoros motorok – a tradíció útján

A motorok teljesítményének fokozása kompresszoros feltöltéssel már az autóversenyzés hajnalán meghozta a sikert. Idővel a járművek olyan gyorsak lettek, hogy a versenyek biztonsága érdekében a kiírások korlátozni kényszerültek a kompresszoros motorok lökettérfogatát. A Mercedes-Benz versenyautók sorozatos győzelmei a legkiválóbb iskolát jelentették a gyár motorkonstruktőreinek.
A mai kompresszoros Mercedes-Benz modellek megalkotói erre a tradícióra építenek.

Az I. világháborút követő, Versailles-ban kötött békeszerződés megtiltotta a nagyteljesítményű kompresszoros repülőgépmotorok építését, így a Daimler gyár felgyülemlett tapasztalatait az autómotorok területén hasznosította. Az 1921-től megjelenő „K” (Kompressor) jelzésű modellek motorteljesítménye jelentősen megemelkedett. Ennek köszönhetően a négyhengeres, soros 1568 köbcentiméteres, 25 lóerős alapteljesítményű motor kompresszoros változata 40 lóerős lett. Hasonló arányban emelte a kompresszor a nagyobb motorok teljesítményét is. 1924-ben már 160 lóerővel büszkélkedhetett a hathengeres kompresszoros K-modell.

Az egyszerű szívómotorokhoz képest a kompresszoros kivitel jelentősen drágább volt, ezért csak a nagy limuzinokba és a versenyautókba kerültek kompresszoros motorok. Napjainkra ezt az árkülönbözetet a modern gyártástechnológia eltüntette, sőt azonos teljesítményt alapul véve a kompresszoros változat ára kedvezőbb a dízelhez képest.