Virtuális cirkusz

A bevezető képsorokból kiderül, hogy 2027-et írunk, amikor a versenyzők egy nagyteljesítményű számítógép által felügyelt, virtuális pilótafülkéből vezetik a versenyautókat. A technika persze olyan fejlett, hogy nem csupán a gyorsítás és lassítás intenzitását, hanem a kocsi minden apró rezdülését érzik – ugyanakkor a testi épségük kockáztatása nélkül vállalhatnak nagyobb kockázatot. Mivel a gépek teljesen egyformák, szinte csak a festésükben különböznek, kizárólag a pilóták ügyességén múlik, hogy milyen helyezést érnek el. Az autók egyébiránt az aerodinamika terén fejlődtek leginkább, súlyuk ugyanúgy 600 kilogramm körüli, 800 lóerős motor hajtja őket, 2,4 másodperc alatt sprintelnek százas tempóra, de csúcssebességük meghaladja a 420 km/órát.

Utcai verseny

A világbajnokság tizenegy fordulóból áll, a futamokat rendszerint különböző nagyvárosok, mint London, Moszkva, Párizs vagy New York utcáin rendezik. Szinte mindegyik pálya más és más ritmusú, hajthatunk az indianapolisihoz hasonló oválon, de rengeteg trükkös kanyarkombinációval találkozhatunk, sőt, éjszakai futamot is tartanak. A fordulók irányát és erősségét különféle színű nyilak jelzik, visszapillantó tükör hiányában pedig a radar képernyőjén követhetjük figyelemmel az “üldözőbolyt”. A kocsik ugyan ütközéskor sérülnek, de automatikusan javítják önmagukat. Ilyenkor a viselkedésük megváltozik, nehezebben kezelhetők a járgányok. Néhány nem túl bonyolult beállítással próbálkozhatunk, hogy javítsuk a köridőket, de a gépek irányíthatóságán ez nem sokat változtat. A pontozás amúgy megegyezik a tavalyi F-1-es rendszerrel (tehát az első hatot jutalmazzák), azzal a különbséggel, hogy a pole pozíciót plusz kettő, míg a leggyorsabb versenykört további egy ponttal díjazzák. Persze nemcsak bajnokságot játszhatunk, hanem gyakorolhatunk a pályákon, vagy teljesíthetünk egyszeri futamot, versenyhétvégét. Ami magát a programot illeti, az ötlet nem rossz, de a grafika csupán erős közepes osztályzatot érdemel, az irányítás meglehetősen egyszerű, a kihívás pedig még akkor sem igazán komoly, ha a gépi ellenfelek ügyességét a legmagasabb szintre állítjuk. Még szerencse, hogy a Speed Challenge-t interneten keresztül, valós személyek ellen is lehet játszani.