„Az idén tovább növeljük tervszámainkat; átlagban havonta mutatunk be egy-egy új modellt vagy típusváltozatot” – nyilatkozta ma az elmúlt és a folyó gazdasági évről az ingolstadti sajtókonferencián Dr. Martin Winterkorn, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke.
„2006 kiválóan indult, minden jelentős piacon számottevő nyereséget könyvelhettünk el. Különösen örvendetes a Közép-Európában március közepén bemutatóját tartó Audi Q7 típusra máris beérkezett szép számú, több mint 13 ezer megrendelés” – folytatta Winterkorn.

Az Audi konszern forgalma 2005-ben 26,6 milliárd eurót tett ki, ami 8,5 százalékos növekedést képvisel. Az adózás előtti eredmény 14,6 százalékkal, 1.310 millió euróra növekedett, ami a legmagasabb értéknek számít a vállalat története során. 

Az Audi konszern az elmúlt évek intenzív beruházási tevékenységét a jövőben is folytatni kívánja. A 2005-től 2010-ig terjedő, középtávú beruházási terv keretében az Audi konszern számára összesen 10,8 milliárd euró nagyságrendben állnak rendelkezésre források. 
A beruházások összértéke 2005-ben 1,7 milliárd eurót tett ki, 2007-ig ez az érték szándékaik szerint éves szinten eléri a kétmilliárd eurót.

Az autógyártás (a Lamborghinivel együtt) 2005-ben 3,4 százalékkal 811.522 járműre nőtt. A 25 éves quattro-jubileum esztendejében az állandó összkerékhajtással szerelt Audik részesedése 27,1 százalékot tett ki. A motorgyártás 14,1 százalékkal 1.695.045 darabra bővült. 2006-os kilátások: további növekedés.
„A közeljövőben talán egyetlen márka sem növekszik majd úgy, mint az Audi” – hangsúlyozta Winterkorn. „2006-ra még a 2005-ös rekordév eredményét is jóval meghaladó mennyiségű járművet terveztünk be. Középtávon máris évente egymillió kiszállítást vettünk tervbe.”

A növekedési stratéga három lábon áll. Az első: a típusválaszték bővítése, mégpedig nem csupán a meglévő sorozatok sportosabb változataival, hanem mindenekelőtt eddig érintetlen szegmensek új modelljeivel. A második: a termékkínálat és a minőség folyamatos fejlesztése, illetve a kereskedői hálózat és a szervizajánlatok optimalizálása révén a meglévő piacok jobb kihasználása. A harmadik: új, erősen növekvő piacok szisztematikus meghódítása, mindenekelőtt az ázsiai és a közép-európai térségben, illetve a Közel-Keleten. Az elkövetkezendő évekre Winterkorn a termelékenység fokozását, illetve a gyártási idő csökkentését irányozta elő.