Műalkotásnak is remek az e-motor központi tekercsfüzére

Az Audi Hungaria munkatársai mindössze másfél évvel a sorozatgyártás megkezdése után elkészítették a százezredik villanymotort. Az emotorokat a márka első, teljesen elektromos modelljéhez, az Audi e-tronhoz és az e-tron Sportbackhez szállítják Győrből. Jelenleg kétféle e-motor, három különböző teljesítménnyel hagyja el a gyártósort: 100 kW, 125 kW és 140 kW. Minden e-tron modellt két elektromos motor hajt, az egyik az első, a másik a hátsó tengelyen található. A gyártás bővítésével a napi kapacitás 400-ról 720 egységre növekedett. Mind a gyártósorra, mind a moduláris gyártószigetekre új gyártóberendezéseket telepítettek, a munkatársak száma pedig szintén nőtt: jelenleg 490 szakember készíti az elektromos hajtásokat Győrben.

A lítium-ion telepet robotkar segítségével emelik be a kasztniba

A bázis mindemellett megkezdte a mild-hibrid (MHEV, Mild Hybrid Electric Vehicle) hajtásláncú Q3-as és Q3 Sportback modellek sorozatgyártását. Mindegyikben egy győri 1,5 literes TFSI motor dolgozik, együttműködésben egy 48 voltos fedélzeti hálózattal és egy szíjhajtású indítógenerátorral. A Q3-as modellek az Audi Hungaria palettájának első hibrid üzemű autói. A karosszériaüzemben új padlólemezt építenek az autóba, amelyre az összeszerelés során felerősítik az akkumulátort. A szereldében három új munkaállomást integráltak, ahol az autó speciális e-alkatrészeit – 12 és 48 voltos rendszer, 48 voltos lítium-ion akkumulátor és DC/DC átalakító – építik be. A munkatársakat is felkészítették a magasfeszültségű technológia kezelésére. A járműgyártásban dolgozók elsajátították az MHEV-specifikus folyamatokat és az elektromos autók technológiáját. A kompetenciabővítéssel a munkatársakat e-szakemberekké és e-szakértőkké képezték ki. Emellett a vállalat a gyári tűzoltósággal együttműködve az akkumulátor beérkezésétől egészen a beépítéséig, a teljes gyártási folyamatot átfogó tűzvédelmi koncepciót dolgozott ki.

Az MHEV akkumulátort a csomagtér jobb oldalán rögzítik