Összesített harminc pontjával Európában így mindössze négy csillagot kapott a nagy szabadidő-terepjáró, ami azért meglepő, mert ellenfelei, a Volvo XC90, a BMW X5 és a VW Touareg is öttel zárták a törésteszteket. Az Egyesült Államokban 56 km/óra sebességű frontális és 62 km/óra sebességű oldalütközésnek vetették alá a Q7-est, és a tesztek alapján mindkét irányból ötcsillagos a vezető és az első utas védelme. Az autó borulás elleni védelmét négy csillagra minősítette az NHTSA, ami szabadidő-autók között a legjobb értéknek számít. Az európai gyengélkedést a gyártó sem érti, mivel a belső tesztek alapján ötcsillagos eredményre számítottak. Az EuroNCAP részletes elemzése szerint a problémát a szükségesnél gyengébb hegesztések okozzák, miattuk a műszerfal és az azt körülvevő szerkezetek túl mélyen hatoltak a vezetőoldali lábtérbe, ami éles helyzetben súlyos combsérülésekhez vezetett volna. A teszt után az Audi mindenesetre közzétette, hogy a továbbiakban módosításokat végeznek a gyártósor megfelelő szakaszán, hogy kiküszöböljék a problémát. A gyerekek biztonságára négy, a gyalogosvédelemre pedig két csillagot szerzett a Q7-es.