A müncheni Olimpiai Stadion szomszédságában működő BMW-gyár újabb monumentális jelképet épített a bajor márka dicsőségét hirdető, több mint harminc éve felhúzott, jellegzetes „négyhenger” épület mellé. A három év alatt felépült BMW Welt (világ) a nemzetközi sajtótájékoztatón elhangzottak szerint sokkal több, mint kiállítóterem és konferenciaközpont, s több, mint a BMW magas presztízsét tovább erősítő épület, a komplexumot München, Bajorország, sőt egész Németország egyfajta jelképének szánják.

Persze, a BMW Welt egyik legfontosabb funkciója nem más, mint a bajor márka vevőinek csúcsnívót képviselő kiszolgálása. Míg nálunk az autóvásárlás legjobb esetben is véget ér a márkakereskedésekben, addig Németországban úgy gondolják, hogy a presztízsmárkát vásárlók hűségének és odaadásának ennél jelentősebb, magasabb ára van. Az Audi és a Mercedes már eddig is nyújtott lehetőséget arra, hogy a vevőkkel a szimpla autóvásárláson túl elhitessék, érzékeltessék, hogy személy szerint is fontosak a gyár számára, a BMW pedig most igyekszik rátromfolni ezekre a szolgáltatásokra. A vásárló tehát – igény szerint – ezentúl nem köteles „mezei” márkakereskedőnél átvenni a kinézett négykerekűt, hanem némi plusz összegért – a tarifa pontosan 450 euró, azaz kb. 115 ezer forint – megteheti ezt az új, impozáns épületben. Természetesen nem pusztán ennyiből áll a végletekig kimunkált marketingstratégia: a vevő a családjával érkezhet, s az ár magában foglalja a gyár, valamint a múzeum meglátogatását, pazar ellátást és kiszolgálást, no és számos extra szolgáltatást. Ez utóbbiak közül az egyik legnagyobb hatást nyilván a kinézett négykerekű átadása jelenti majd: az épület látogatása során egy lépcsőről lelépve az új autó hirtelen a vevő felé fordul, amúgy üdvözlésképpen, rajta az új rendszámmal, a kísérő pedig már adja is a kulcsot, papírokat, miegymást. Innentől kezdve nincs is más teendő, mint beülni az autóba, s tulajdonképpen az egész épületben végigautózva egy rámpán keresztül kihajtani a forgalomba.

El kell keserítenünk azokat, akik kedvet kaptak rá, hogy azonnal BMW-t vásároljanak, majd rohanjanak Münchenbe átvenni járgányukat: a magyar rendszám kiszállításának és autóra felhelyezésének lehetősége egyelőre a bürokrácia útvesztőiben bolyong. Ugyanakkor a bajorok elszántságát ismerve szinte biztos, hogy rövidesen – az ígéretek szerint már jövő tavasztól – lehetőség lesz arra is, hogy ne csak a német, de a világ valamennyi országának BMW-vásárlói igénybe vegyék a BMW Welt szolgáltatásait.

A Wolf D. Prix professzor tervei alapján elkészült komplexum 25 ezer négyzetméteres területen épült fel, belső hasznos területe mintegy 75 ezer négyzetméter. Az építkezés során 55 ezer köbméter betont és 9 ezer tonna acélt használtak fel, az építmény üvegezett felülete pedig meghaladja a 15 ezer négyzetmétert. Az objektum belsejében található 7 szinten közel 1200 különböző helyiség épült, a lépcsőkön és függőfolyosókon kívül 18 lift biztosítja ezek összeköttetését. A BMW Welt méreteit mutatja, hogy összesen 150 kilométernyi elektromos vezetéket építettek be, 15 ezer fényforrás biztosítja a megvilágítást, beleértve az 580 férőhelyes mélygarázs világítását is. Évente mintegy 850 ezer látogatóra számítanak, és 45 ezer BMW-t szeretnének itt átadni a vevőknek, ez – figyelembe véve a nyitva tartást – azt jelenti, hogy naponta 170 új autó gördül majd ki a központból.