“Világ szerte nagyon kevés piac tudhat magáénak a közép-kelet európaihoz hasonló ütemű növekedést” nyilatkozta Nasir Shah, a JATO Üzletfejlesztési Igazgatója. “A regió növekedését leginkább egy álmából felébresztett óráshoz tudnám hasonlítani. Kíváncsian várjuk, hogy ez a növekedési ütem meddig tartható.”

Egyes márkák teljesítménye

Továbbra is a Skoda vezeti a márkák népszerűségi listáját a régióban megelőzve az Opelt (31%-os növekedés), a Volkswagent (+22,3%) a Dacia-t és a Ford-ot (+34,7% növekedés) a harmadik negyedévben. 2007 év elejétől szeptember végéig a legjobban teljesítő 5 márka a Skoda (+0,6%), a Dacia, az Opel (+19%), a Volkswagen (+18,7%) és a Renault (+3,8%) voltak.

A piacok általános kimagasló teljesítményét nézve a harmadik negyedévben, valamint 2007 január-szeptembert tekintve, nem meglepő, hogy a legtöbb volumen márka is hasonló sikereket könyvelhet el a számaikat tekintve. Mindenképp ki kell emelni a következő márkák teljesítményét: Kia (+ 79.3% Q3, 81.4% 2007 teljes időszakára), Suzuki (+ 51.1% Q3, 24.9% 2007 teljes időszakára), Honda (+ 45.4% Q3, 45.3% 2007 teljes időszakára), Toyota (+ 21.0% Q3, 24.5% 2007 teljes időszakára), Hyundai (+ 30.5% Q3, 22.5% 2007 teljes időszakára), BMW (+ 49.5% Q3, 38.9% 2007 teljes időszakára) és a Mercedes-Benz (+ 36.4% Q3, 32.4% 2007 teljes időszakára).

Legkelendőbb modellek

A vizsgált időszakban a Dacia Logan diadalmaskodott legelöl a régióban 24,171 db-os eladással, megelőzve ezzel a Skoda Fabiát (17,641 db), a Skoda Octavia-t (16,015 db, + 2.1%), az Opel Astra-t (8,492 db, + 28.7%) és a Ford Focus-t (8,116 db, + 30.9%). A januártól szeptemberi időszak sorrendje megegyezik a 3. negyedéves teljesítményekkel.

Új modellek

Új modellként a Toyota Auris, a Kia Cee’d, a Peugeot 207, a Fiat Bravo, a Nissan Qashqai, a Fiat Linea valamint a Hyundai I30 voltak kiemelkedően sikeresek. A modell-generáció váltásnak köszönhetően tudta szignifikánsan növelni eladási számait az Opel Corsa, a Honda CR-V és a Mitsubishi Outlander.

Régiós összegzés

A harmadik negyedévben Románia tovább erősítette régióvezető pozícióját 82,585 db-os össz-eladással (+20.5% 2006 azonos időszakához képest.) Lengyelország áll a második helyen 67,811-es darabszámmal a harmadik negyedévben (+22.1%-os növekedés) és 217,412 db-os össz-eladással a harmadik negyedév végéig (+24%).

A harmadik legnagyobb piac Magyarország a harmadik negyedévben 44,154-es darabszámmal (+3.8%) és 128,958 db-os kummulatív eladással a harmadik negyedév végéig. Az év első felében tapasztalt nehézkes üzletmenet miatt azonban 5.9%-kal még mindig elmaradnak a számok a tavaly Január-Szeptemberi időszakhoz képest.

A balti államok (Észtország, Lettország és Litvánia) EU csatlakozásuk óta döbbenetes növekedésnek lehettek szamtanúi, bár a növekedés üteme csökkenő tendenciát mutat mind Észtországban (+14% a harmadik negyedévben) mind Lettországban (+24% a harmadik negyedévben). Litvánia diadalmas növekedési üteme töretlen, ahol a tavalyi harmadik negyedévhez képest az idén még mindig 54.6%-kal több autó kelt el, a két év első 9 hónapját nézve pedig 48.8%-os a növekedés.

Általánosságban elmondható, hogy a többi piacon is tovább tart a növekedési folyamat 2006-hoz képest a régióban mind a harmadik negyedéves számokat illetően, mind pedig az első 9 hónapos teljesítményeket tekintve.