1984-ben lépett érvénybe az a törvény Nagy-Britanniában, ami a rendfenntartó szerveknek, így a rendőrségnek és az önkormányzatoknak lehetővé tette az autók elszállítását, például tilosban parkolás vagy bűncselekmény elkövetése esetén. Azonban egy 1991-es törvénymódosítás során úgy fogadták el a jogszabály szövegét, hogy abból kifelejtették a vonatkozó passzust. Ez most csak úgy derült ki, hogy a februárban életbe lépett új szabályozásnál megemlítik, hogy helyreállították a rendet. Tehát 1991 és 2021 között illegálisan szállíttatta el az autókat a brit rendőrség és az önkormányzatok, ennek megfelelően kártérítés jár mindenkinek, akinek ebben az időszakban elszállították az autóját, és ennek, illetve a tárolásnak a költségét meg kellett fizetnie. Egyelőre még nem tiszta, mik lesznek a jogkövetkezmények, mivel a nyilvántartások nem mennek vissza három évtizedet, nem lehet automatikusan visszautalni a beszedett összeget az érintett autósoknak. Valószínűleg azok kapnak majd kártérítést, akik megőrizték a papírokat, és az alapján kapják vissza pénzüket.
Megnehezíti a tisztánlátást az ügyben, hogy nincs központi nyilvántartás, minden rendőrség és önkormányzat saját hatáskörben végezte a büntetést és az adatok archiválását, de óvatos becslések szerint is több millió érintett lehet. Egy autó elszállítása átlagosan 150 fontba kerül, a tárolásért napi 20 fontot kérnek, tehát akár több száz millió fontos kártérítés is járhat az autósoknak – persze papírok híján az érintettek csak töredéke számíthat kompenzációra. A polgárjogi kártérítési igénnyel hat évig lehet élni, most épp arról vitatkoznak a jogászok, hogy ezt a káresettől kezdve kell számolni, vagy attól az időponttól, tehát 2021 februárjától, amikor kiderült a jogsértés ténye. Az se tiszta, hogy a jogalkotóhoz – tehát a brit kormányhoz – vagy az autó elszállításokat elrendelő helyi szervekhez, azaz jogalkalmazókhoz – rendőrségek és önkormányzatok – kell benyújtani a kártérítési igényt. Mindenesetre a csoportos kártérítési perekre szakosodott ügyvédi irodák már elkezdték gyűjteni az érintettek nevét…